Tentang Muzika Hari Ini!!

r.e.h.a.t.s.e.b.e.n.t.a.r

22.9.09

Biarlah Aku Yang Mengalah..

Malam ini.,
sama seperti malam-malam sebelumnya..
Yan masih sukar untuk melelapkan mata.

Sudah puas dipejam matanya namun, tak juga tidur..
Ahli keluarga yang lain semuanya sudah lena di buai mimpi indah.
Kenangan itu.. datang kembali menghantui dirinya.
Tidak seorang pun ahli keluarga yang tahu mengenai masalah Yan.
Ditutup rapat rahsia itu daripada pengetahuan ahli keluarganya..
Tanpa sedar.. dengan tak semena-mena titisan-titisan mutiara mengalir laju dipipi..
Yan sudah malas untuk menahan lagi..
Kali ini., biarlah ia keluar sepuas-puasnya..
Dikesat air mata itu perlahan-lahan menggunakn baju..
Hatinya luluh mengenang nasib yang menimpa diri..
Dia sama sekali tidak menyangka hubungan cinta yang disulam indah bersama Zue hanya mampu bertahan seketika..
Pelbagai angan-angan dan impian telah dipasang untuk hidup mereka berdua..
Betul lah seperti yang dikata.. kita hanya mampu merancang.,
Tuhan yang menentukn..

Fikir Yan sendirian.. dia pasrah.
Kali ini., deraian air matanya semakin laju..
Namun, dia masih mampu mengawal.,
takut-takut kalau tangisannya itu di dengari oleh ahli keluarga yang lain..

Dia sendiri tidak tahu dimana silapnya sehingga Zue menyepikn diri..
Mengelak daripada berhubung dengannya..
Sudah banyak sms dihantar., namun Zue masih diam membisu..
Panggilan telefon oleh Yan juga tidak dilayan..
Sikap sambil lewa Zue terhadapnya menyebabkn Yan berteka-teki..,
"Adakah Zue sudah tiada hati terhadapku..??, Dimana silapku..??,
Apa yang telah aku lakukn sehingga Zue sanggup perlakukan aku sedemikian..??,
Inikah kesudahan kisah cinta kami..??", keluh Yan sendirian..

Soalan-soalan inilah yang sering kali bermain-main difikirannya..
"Jika benar aku sudah tidak diperlukan lagi.,
mengapa Zue tidak mahu berterus terang..??", sekali lagi fikiran Yan berteka-teki..

Tindakan Zue menyebabkannya betul-betul tidak keruan..
Kalau sudah memang hubungan ini sampai ke penghujung..
Biarlah kisah cinta ini bernoktah..
Janganlah dibiarkan tergantung dengan seribu persoalan..

Kerna setiap permulaan pasti ada pengakhiran..
Yan mahu hubungan cintanya ini diakhiri dengan baik tanpa ada perasaan benci dikemudian hari..
Ingat lagi saat bila hubungan cintanya diambang pengakhiran..
Yan tekad..jika Zue masih diam membisu dan menyepikn diri..
Biarlah dia yg mengalah..
Biarlah dia sendiri yang memutuskn hubungan ini..
Walaupun berat hati untuk melepaskan insan yang amat disayanginya.,
namun, demi kebaikan dan kebahagiaan Zue., dia rela..
Zue adalah segala-galanya bagi Yan..
Melihat Zue bahagia sudah cukup untuk membuat dirinya gembira..
Dengan hati yang berkecamuk., Yan menghantar sms kepada Zue..
Fikirnya., jika di telefon, sudah tentu Zue tidak akan menjawab panggilan tersebut..
Pedih hati Yan apabila menaip mesej untuk memutuskan hubungan tersebut..
Tapi., tiada apa lagi yang boleh dilakukan..
Hubungannya dengan Zue memang sudah tidak dapat diselamatkan lagi..
“Tak tidur lagi ke Yan..??”, teguran itu menghentikan lamunannya..
“Belum lagi mak..”, balas Yan ringkas..
“Tidur la..esok kan kerja..nanti lewat pula bangun”, tambah maknya lagi..
“Ye lah mak..orang tidur sekarang”, jawapan Yan itu menutup perbualan dengan maknya..

bersambung..


-ak xtau nk taip ape pasnih..kalo ade idea ak carry on.
kalo xde..ni lah penamatnye.haha..
-ssh btol nk memblog skang nih..tenet lemah lembap gle babasnye..
-harap, anda
² diluar sana sehat hendaknye..

Aku si penganggur jalanan..,,

8 comments:

farah said...

wat cerpen ke nie?

hehe.

seroja jingga said...

wah wah,,dah jadi penulis cerpen ni
sila buat sambunagn yek
jagn ptong stim akak nak baca!

{lumut} said...

bersabarlah yan..manusia itu tamak..tidak akan pernah rasa cukup...

hati sebak baca cerita ni...
dunno why..
cpt2 kesat airmata...
inilah lumrah dunia..
namun yg mengalah itu bukan dianggap looser....

may Allah bless u "Yan"...

::[si putihpurple]:: said...

wah2!!! incik beskot kite...
hebt jgk bermadah pjangga ye..
myb lpas mkn nc dgg tu jd cmni..haha;D
xpe2..sbar beskot..cm ko pnh nasyid kt aku ritu kn..
''hidup xselalu indah..(ko smbg sndri nasyid ni eh)''
biase la..mgkin prhubungn yg pertama tu xkekal..tp jgn trus kecewa tuk trus mncari...kasih sayang dan cinta tu adalah hak milik stiap insan..haha;D

next part plizzzzz!!!

Fatyyhahh :) said...

cube berkarya ke? ok gak hehe :)

slmt maju jaya, mcm BEST je :)

En.Beskot said...

to FARAH,
x tau la ni cerpen ke ape..
nk tulis pantun sbenanye..
tau² jd cmni.
haha..

to K.JINGGA,
aha..kalo ade idea dtg,t sy smbng ye..
wah..mcm penulis lak rsnye(idong da kembang kempis..)

to LUMUT,
emm..mmg manusia itu tamak..
tp bkn semua..hny sebahagian..

ilek mut..
jgn sedey k..
cte nih kn rekaan semata²..
hehe..

btol..mengalah bkn bererti looser..
yg mng bkn bererti winner(ye ke??)

yup,may Allah bless yan..

to PUTEH,
ni bkn bermadah la puteh..
mmg penangan drp ns dagang pon..
best gle..
hikhik..

tp kn..
asal ko soh ak sabar eh??
ni kesah yan la..
bkn kesah pasal beskot..
apa da..
huhu..

to FATYYHAHH,
yup..
ingin menceburi bidang sastera..
ngehehe..
ye ke mcm best??
nih yg smangat nk menulis nih..
haha..

~miE_kEr~ said...

sian kat yan tu ek..
mmm...

Aku Beskot™ said...

to MIEKER,
tu la..
sian kt Yan..
sobsob..