Tentang Muzika Hari Ini!!

r.e.h.a.t.s.e.b.e.n.t.a.r

8.12.10

merata..


haha..(gelak sendiri)

lama sangat ditinggalkan..
dan ramai juga yang sudah tewas..
banyak blog da tutop kedai..
aku barangkali akan turut serta.hehe..(gelak sendiri lg)
sekadar melepas gian ntok menaip disini..
sampai ketemu lagi..(lama tak tulis ayat nih)
aha.updet cam bongok..
challo..
owh lupe, semalam malaysia blasah laos 5-1..
tahniah!!..

penganggur jalanan..,,

10.10.10

updet kejap..


salam..

kt cc..
ngah maen half life & counter strike..
ngan jalak, ian, fhad, orang lidi, haris dan daud..
kosong pon ade..
haha..
challo..

8.9.10

entri edisi aidilfitri..


salam..
smoge sume sihat sejahtera..

tanpa sedar, tinggal 2 hari lagi ntok Syawal menjelang tiba...hari kemenangan buat umat islam...setelah berpuasa menahan nafsu, lapar & dahaga pd bulan Ramadhan...kini tiba lah saat ntok meraikannya..smoge nikmat & berkat Ramadhan dpt kita rasai...dan andai dipanjangkn umor, bertemu la kita pd Ramadhan akan datang..



dan bagi aku...
Ramadhan & Syawal kali ini berbeza ngan sebelumnya...sbb kali ini aku sambut sbg seorg yg sudah bekerjaya...pertama kali aku bayar zakat fitrah sendri...terasa sedikit kelainan...pertama kali gak aku akan bg duet raya...tp kt dak2 kecik je la...yg da taraf layak kawen tu tak yah la ngengade nk pow...sbb permintaan anda akn direject sereject2 nye.hoho...



cuma...
raye kali ni aku tak sempat ntok beli baju melayu sbb terpaksa bekerja sampai nk dekat Syawal .ni kali pertama aku menyambut Ramadhan di Miri...mula2 rasa janggal sket...tp ble da lama2 br biasa...dan hari ini, pukul 1610 aku akn blk ke KL ntok sambut raye ngan keluarga...sonok bkn kepalang.ini mcm baru rase feeling sket nk sambut raye kn.ahaks...dan mlm ni juga aku akn trus bertolak ke Kuala Terengganu...jgn tny nape tak bli tiket trus ke KT.ni pon naseb baek ade tiket blk KL, kalo tak mmg beraye kt Miri la jwbnye...time tu kompem air mata da betakung.lagi2 ble dengar takbir raye.siyes hati sayu gle...



baru kne pegi Miri da rase mcm2...kalo kne pegi luar negara tak tau la cane kn...jd aku sgt tabik pd mereka2 yg merantau demi mencari ilmu dan rezeki...sian kn korg raye jaoh2.huhu..jgn tacing leklek...gurau je.tp skang nih kalo tgk, raye kt perantauan pon da mcm raye kt tanah air sendri sbb ade sambutan antara mereka yg menyambut Syawal walopon tak semeriah di tanah air sendri...tp still dpt jd pengubat rindu.kn kn??..kompem btol nye la...



eh eh...
terpanjang lak taip...maaf.aku dlm usaha membiasakn dri ntok kembali menulis...cume ada ketika takde idea yg dtg...tu yg aku mcm tak aktif...ngah cari tune ntok asah balik pena yg dah lama tumpul.aha..ayat tak bley blah.skema gaban gle...



pemegian Ramadhan ditangisi,
kedatangan Syawal dirai,


di kesempatan ini..
aku ingin memohon beribu ampun & maaf..
atas kesilapan & kesalahan yg lalu..
samada dilakukn secara sengaja atau tak..
Salam Aidilfitri...

dengan ingatan tulus ikhlas..,,
Aku & keluarga..

5.9.10

Fast Crew Boat Borcos Firdaus 1 terbaek!!..

salam..
slamat bersahur..



takde ape pon sbenanye..
saje je nk updet sket..
boat yg aku naek ntok pegi laut FCB-BF1 ni mmg terbaek..
ramai org kata dia mmg laju..
mmg laju pon..ombak tu dia redah slambe je..
nasib baek takde layan lap.kalo tak.hmm..
duduk kt dlm mcm ngah naek roller coaster..
badan melambung2..
dan aku terpaksa mengaku yg aku mabok..
muka da mcm ayam berak kapor..
selebet gle babas.tunggu mase je nk muntah..
cume stakat ni still maintain cool..
sbb masuk2 dlm boat trus tdo.haha..
esok akan ke laut lg..
kalo ombak tak mesra pelanggan, kompem muntahnye..
itu la liku2 seorg nelayan jalanan..
ssh la kalo sume nk ade jalanan kn.aha..
k, sampai ketemu lg..
salam..

Aku maseh penganggur jalanan..,,

4.9.10

sahur pertama sebelum ke laut..

assalamualaikum..

agak lame tak bukak blog...sampai image kt blkng pon da kne delete...maaf buat mereka yg tertunggu2 kemunculan updet dr aku...ahaha cm bongoks...sblm tu sblm terlambat, aku nk ucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak.(mmg lambat gle da nih)...dan selamat menyambut hari kemerdekaan.merdeka ke kita??...fikir lah sendri...



owh terlupa lak...aku nk btau yg blog aku da mencapai tahap matang...da staun lebey le oi usia blog aku ni ha...blogger yg aku knal awal2 maseh ade lg dlm pale otak ni...so jgn takut.korg sume aku tak lupe walopon jarang blogwalking...kesibukan mencari nafkah menyebabkn masa aku terhad ntok berblog (alasan kne chantek)...walhal aku da terminate broadband aku sbb performance sgt la mengecewakn...tu la psl aku da lame tak updet blog...



cukop2 la tu eh mukadimah...aku nk sambung balik cte ni.bace le kalo ade masa...kepayahan dalam mencari rezeki menyebabkn aku terlantar ke miri (ayat mcm bangang)...




pagi tu (24/08/10) 0315, hari maseh lagi pagi...jam loceng berbunyi.kringgg!!kringgg!!(sbenanye alarm bunyi ayam berkokok)...aku bingkas bangun lalu mematikan alarm dan menyambung tdo dengan enaknya...namun tidurku terganggu akibat dikejut ntok bangun sahur...aku gagahkn langkahan kaki ke bilik air trus cuci muke + kumor2...selesai aku turun ke dapur...wow sampai di dapur, nasi goreng sudah tersedia...ini sudah bagus.pucuk di cita ismet ulam raja...bagi menaikkan lagi nafsu bersahur, sepantas siput aku goreng telur mata (selain air & megi, ni antara menu peberet yg aku tau masak)...ye aku tau.aku mmg berbakat dalam bidang masakan...kalo tak, takde la org pggl aku beskot (siyes takde kne mengena)...selesai masak telur mata, aku pon makan ngan lahapnye...ntok makluman, aku org kedua yg merasmikn nasi goreng tersebut...tggl lg 3-4 suap, mmbr2 laen baru turun ntok bersahur...klimaksnye bermula di sini...



waktu ni, nasi goreng berserta telur mata memenuhi ruang mulut...maka dialog ini pon terjadi...
"haiya lu org goreng nasi pki kuali ni ka??"...
"ye la.seraya kami mengangguk"...
"aiyo, lu org x tau ka ada tikus mati dlm itu kuali"...
wow!! wow!! dan wow!!...nasi penoh dlm mulot ni ha...oleh kerana aku seorg yg cool, maka aku gagahkn jugak mengunyah dan menelan.walopon anak tekak da ready ntok menyembur sume nasi goreng yg aku makan sblm ni...sgt chantek pangai.da tau kuali tu ada tikus mati, lg mau simpan.humban je la jaoh2 kuali tu.tak pon buat parabola.cun la jugak...



selesai bersahur aku pon pergi menyiapkn dri...profession aku sbg seorg nelayan menyebabkn aku kne kuar awal ntok mencari rezeki...tugas seorg nelayan sgt la mencabar...kalo ade tangkapan, rezeki la tu.tp kalo takde redha je la...sedikit sebanyak aku dpt menyelami kehidupan seorg nelayan...mabuk laut akibat pukulan ombak...sgt mencabar mental.kais pagi makan breakfast, kais petang makan la ape yg ade...dan kehidupan di miri juga menguji ketahanan dri...hny org yg power je bley hadapi.hahaha...gelak lak.gilo ko...



sampai sini je la kot aku cte...mcm busan lak taip panjang2.kang kalo ade mase aku updet la ye...pada sesape yg da lame aku tak say hai or tny kabar, jgn kecik hati.kang aku tak bagi duet raye.ahaks...lupe lak nk ckp.aku maseh sempat ntok balik raye...hoho.balik lambat2 baru rase macam diperantaun kn (padahal tiket yg laen sume da full)...pada sesape yg tak balik raye tu, hny simpati je la yg bley aku hulurkn..agagaga..



sampai kita bertermu lg...assalamualaikum w.b.t

* rase cm tikus ngah berlari2 dlm perot.damn!!
* pesal ade link blog ble klik da tak wujud??mn pegi??hmm...

Aku maseh penganggur jalanan..,,

26.7.10

cubaan 7 8 9..

salam..

dengan ini diumumkn..
aku bley bukak blog kt opis!!..
yehaa.best kn??
(eleh poyo.ko bkn slalu updet pon)..
gulpp..sigh~
Aku si penganggur jalanan..,,

1.7.10

sikap..


positif negatif ada dalam diri..
masuk telinga kanan kuar telinga kiri..
sikap..
semuanya tentang sikap..
jangan tarik aku ke dalam itu..
aku tak mahu terlibat..
itu mainan wayang semata..
kau pengarah..
tapi maaf, bukan aku pelakon..
dan aku bukan boneka..
yang boleh di atur gerak tarinya..
hipokrasi..
hentikan lah..
cukup sampai disini..

owh ye, tropicana twister oren bestkn??..

Aku si blogger jalanan..,,

27.6.10

perasaan yang bercampur..


salam..

mana nak mula ye.hampir menjalani kehidupan menjangkau 24 tahun.apa yang telah aku kecapi??apa yang telah aku pelajari??haha..banyak.sangat banyak.dan sampai aku sendiri tak pasti.tak pasti samada ia berbaloi atau tidak.ada ye ada tidak.semua tu pengalaman.pengalaman mendewasakan bukan??



perasaan yang bercampur..
pasti semua pernah merasainya.daripada gembira berubah duka.dan begitulah sebaliknya.perasaan sesuatu yg hebat.mampu merubah emosi seseorang.perasaan itu datang dengan sendiri.tiada paksaan.tiada.tapi ia kadangkala bergantung pada persekitaran.



persoalan yang bermain difikiran..
bagaimana mahu berlari jika tidak mampu berdiri??hmm..
-jawapan: lari setempat mungkin.



"to be different, don't have to be extraordinary.just be yourself"
(btol ke bi aku ni.sebat aje..)

Aku blogger jalanan..,,

16.6.10

kecewa tapi harapan maseh ade..


lagi keciwa daripada putus cinta..
(hyperbola lebey)
argghh!!..
viva espana~!!..

aku si penganggur jalanan..,,

12.6.10

game oVer..



abes la..
haha..

7.6.10

perasaan..

amarah yang memuncak..
amat sangat..
sisi gelap menguasai..
tiba² ia muncul..
sekecil belas ihsan..
dan kasih sayang..
tapi begitu bermakna..
sangat menghargainya..

terima kasih paling atas..

Aku si penganggur jalanan..

6.6.10

the perfect stranger..


(tajuk nk gempak.ceh)


(gambar takde kaitan)

aku bukan orang asing..

kita kenal dan penah jadi kawan bukan??..

tapi takpe..
no hard feeling..(yg ni siyes tipu.haha..)
aku da try cover..

Aku si penganggur jalanan..,,

30.5.10

Reborn: the reality..


coming soon..










24.5.10

bukan penentu..



beza usia bukan penentu..
dua jiwa menjadi satu..
mekar cinta subur di hati..
suka duka bersama di nikmati..

Aku si penganggur jalanan..,,

22.5.10

sedikit updet sebelum main badminton..

salam..
jap g nk maen badminton..
sape nk join jom..
xtvt arini bese² je..
bangun awal pagi kol 11:28 amek baju kt ampaian sbb hujan..
(awal gle kn??haha..)
buka laptop huha huha..
eh da pukol 2 la.jom mandi..
bekpes kol 2:45..
setel trus angkat kaki..
jalan pny jalan tau² da ade kt klcc..
hairan kn??..
sbb x tau nk wt ape, trus g TGV..
tgk cte Nightmare ape tah tajuk cte tu..
rm13.pesal mahal gle??
bkn ape, khabar yg aku dgr cte tu best..
jd aku pn terpengaroh nk tgk..
dan hasilnye sgt tiptop!!..
aku kasi rating 2/10..
cte bongok ape tah.ape yg nk menjeritnye??..
terkejut pn bese² je..
xde pn smpi beruk nk terkejut.rugi²!!..
pasnih aku x kn terpengaroh lg..
dan lg best ble tgk td..
blah kanan ngah bercengkerama..
blah kiri mcm funfair..heboh!!
nice gle..
cume 1 je yg best..
kuar td aku pki jersi man U.hiyah!!..

* bersiap nk g maen badminton.jom!!..

Aku si penganggur jalanan..,,

17.5.10

kalah teruk..


tewas lagi (suatu penyesalan)..

(rembat kt goOgle)


tewas lagi..
acap kali acap kali acap kali..
masih begini..
kesilapan diulangi..
tak ditepati..
janji tinggal janji..
tewas lagi..
diri dizalimi..
segalanya dimungkiri..
semuanya disakiti..
hingga hilang seri..
adakah peluang akan diberi??..
mungkin untuk terakhir kali..
aku tak mahu tewas lagi..
harus bagaimana lagi, dan terus begini..(Hanyut-Faizal Tahir.hehe..)

Aku si penangggur jalanan..,,

16.5.10

kami di Cerakah!!..











notis bod!!:
- lambat gle updet.haha..

Aku si penganggur jalanan..,,

15.5.10

hairan yang sedikit menghairankan..


salam ceria..

tajuk mcm bongok kn??.. trima kaseh sbb stuju.. tp xpe.xde ape yg perlu dirunsingkn.. aku sehat sejahtera.tq sbb caring.. mari kita mulakn pengembaraan penuh aksi!!.. merujuk tajuk di atas (sambil wt isyarat tgn).. aku kehairanan kenape tajuk cmtu..



hairan kn??.. dan lagi hairan ble word 'hairan' terlalu banyak ke udara.. begini cte nye.. td aku ke kedai buku.. ape??ingat aku x minat membaca ke??ces.. masuk dan mata trus ke arah ruangan novel.. nk pastikn line clear or x.. sila jgn salah faham.. aku bkn nk bli novel.. bkn juga nk bli kamus.. tepat jangkaan aku. ruangan tu mesti penuh ngan gadis²..



ni la yg menyebabkn aku hairan yang sedikit menghairankan.. pesal org pompuan minat baca novel??.. x bley blah btol. pastu ble baca siap bley beremosi sorg². lg la x bley blah (berdasarkn bancian yg telah aku wt).. ye re mane tangki btol!!..



tp kn..lantak la. biar la mereka ngan dunia mereka.. cume tolong jgn memenuhi ruang sbb ssh aku nk pegi amik majalah apo.. akak kedai buku, sila la pindahkn ruangan majalah apo etc ke tmpt laen.tq.. lg satu kn, nape kt kedai buku aku pegi td xde sorg pon awek cun??. nmpk sgt dorg ni x minat membaca.heh. jd plan nk cuci mata gagal!!..



kehairanan yang menghairankan yang terakhir (ayat keling ape ni??) ialah kenape duit macam air??..walhal air x penah mcm duit. hairan hairan haiwan.(haiwan??) nk tau x?? yang cabut bulu ketiak sgt feeling!!..hairan kn ble aku btau benda x berfaedah ni??.cukup² la tu merepek.challo..

notis bod!!:
oit geng, aku free nih. ble aku taip free xde la membawa mksd yg aku ni percuma. sila la jgn lurus sgt.. ape xtvt mlm ni n esok??cpt²!!..
esok Hari Cekgu walopon sbenanye esok hari ahad..slamat Hari Guru cekgu.ni khas ntok cekgu btol je..bakal cekgu jgn nk sebok!!.hakhaks..

Aku si penganggur jalanan..,,

14.5.10

semakin..


semakin longlai jari jemari..
semakin lemah langkahan kaki..

berhenti.diam..
akal mula merusuh..
buah fikiran meronta keras..
cuba selami di luar kotak..
penat..
semakin laju masa berlalu..
semakin pantas tertinggal waktu..
tapi masih disitu..
membatu..
umpama tunggul kayu..
catur gerak geri..
toleh kanan kiri..
oh ramai memerhati..
tarik dalam..
rasai penuh nikmat..
hembus tanpa gentar..
syukur..

masih bernyawa..

Aku si penganggur jalanan..,,

6.5.10

akhirnya kau tiba dan aku sangat gembira..


salam..

penantian suatu penyeksaan kn??..
tp pengakhiran dgn kegembiraan..
ia sesuatu yg berbaloi kn??
agak skema ayat aku ni ha..
x kesah la..
yg penting arini aku sgt gembira..
lame gle aku tggu.akhirnye kau tiba..
trus senyum sampai ke telinga.hehe..
bersorak girang.yehaa~..
okeh cukup².x bley sonok sgt..
kne berpada².kn??..

- jersey man united -
- short man united -
- track jacket man united -

* ingt nk pki jersey man u ntok last match nnti..
* glory² man united~..☺


al-fatihah..

Aku si penganggur jalanan..,,

4.5.10

damailah kau di sana..


salam..
smoge kau dicucuri rahmat..
Beostanual Hisham Sheikh Othman..
damailah kau di sana..
al-fatihah..

18.4.10

updet laju..

ade sesape kenal Dalina Daniel Azhar x??..
sekian..
berikn ak jwpn bukan soalan..

Aku si penganggur jalanan..,,

17.4.10

sedikit info player btf..

salam..
xde mende pn.cume nk cte sket psl xtvt smlm..
kitorg ade wt frenly ngan mmbr kosong..
team btf vs team wtl
*btf= blogger tade fulus
*wtl= wa tetap lembik

haha..guau je.hikhik..
aku nk cte psl player btf je.jom..



-fernando farid-
* kije dia merembat je..
* stamina paling tinggi sbb x byk grk..
* ske menganjing org ngan ole.cis..
* tp rembatan kaki kiri dia terbaek!!..
-pegi pajak bola boling ko.pastu pegi beli bolasepak.kekeke..



-maikel deus karik-
* mula² tgk dia cm klaka je..
* masuk padang trus nk jd carrick.haha..
* mempunyai skill cantas kaki player laen..
-gaya permenan mcm razi..
- ko ade blog x deus??..



-ian-
* x tau nk kasi name player ape..
* jaringan cantek melalui own gol..hakhaks
* tp menebus ngan score lebey drpd 3 gol.nice yan..
* dia bwk goggles tu bai.mmg terbaek.hehe..



-fhad-

* sblm game, aku diberitahu yg dia da beraksi.ces!!..
* trus xde stamina.kurangkn sket fhad oi.agagaga..
* dia ngan ian maen wing.
* ade score gak.bp eh fhad??..



-iker haris casilas-

* penjaga gawang terbaek team btf..
* save bola byk gle..
* pasnih posisi ko mmg keeper la.ready for it!!..aha



-yosi memen benayun-

* kakaka.nice gle name..
* sungguh smangat sampai pegi cantas kaki player lawan..
* kehadiran chombie menaikkn smangat ntok bermaen cemerlang..
* ko ade score x men??ahaks..



-beskot-
* punca team wtl dpt gol.sori²..
* gelak² sama jalak tgk gaya team btf maen.mcm bongek je..
* aku ade score tau.bangge gle.kikiki..


-kosong-

* berpaling tadah kt team btf..
* tp ble team btf mng, trus nk pki baju blogger.keji gle pangai..hoho


pasal pom² girl x yah cte la eh.kekekeh..
smlm team btf mng.tp x pasti final score bp..
hebat kn??owh yeah!!..


Aku si penganggur jalanan..,,

14.4.10

asparagus platipus..


(tajuk mcm bongok)..


tercucuk tulang ikan..
rasanya sungguh terkesan di tangan..
sungguh bisa bukan??..



dulu satu..
kini pecah jadi dua..
mana arah bakal di tuju..
mungkinkah akan kembali bersama??..



bintang berkelip di langit awan..
cantum² dijadikan penunjuk haluan..
sukar buat pilihan..
arah kiri atau kanan??..
aku nak kedepan..



kelip² terbang tinggi..
terbabas elak batu bata..
haa tunggu ape lagi..
dah² jom pejam mata..
tido le.esok kije..
selamat malam-Faizal Tahir..
challo..

Aku si penganggur jalanan..,,

4.4.10

korupsi konspirasi basi..


tiada lagi gurau senda..

tiada lagi senda tawa..
tiada lagi tawa ria..
hanya ada kekosongan..
hanya ada kenangan..
hanya ada kepahitan..
aku ingat kau sama..
tapi ternyata kita tak serupa..

* x paham??kakaka..
* saje nk kasi fenin² lalat..
* yehaa!!~..


Aku si penganggur jalanan..,,

3.4.10


sekat sekat..

bila keluarkan kata kesat..
dilabel sebagai jahat..
tak adil bukan??..

Aku si penganggur jalanan..,,

1.4.10

saya suka..


saya suka makan nasi..

hari² saya makan nasi..
kalau sehari saya tak makan nasi..
badan saya lemah dan tangan saya menggeletar..
tidak ubah seperti parkson eh parkinson..
hari ni mak saya masak lauk kegemaran..
lauk itu ialah ketam masak cili api..
memang terbaek sungguh..
akibat daripada itu..
saya telah tewas mengikut nafsu..
habis 2 pinggan saya makan..
bukan pinggan yang saya telan..
tapi saya tambah nasi 2 pinggan..



selain itu saya juga suka makan buah..
pelbagai jenis buahan yang saya suka..
daripada kecil sampai la besar..
oh, jangan fikir yang bukan²..
selepas buah, saya juga gemar makan makanan ringan..
makan makanan ringan tak bermaksud kita akan menjadi ringan bila memakannya..
pada orang yang mempunyai berat lebihan..
usahlah jadikan alasan kuat makan makanan ringan sebagai diet..
itu fakta yang auta..



akhir sekali, saya juga suka akan coklat..
pelbagai jenis coklat sudah saya rasa..
seperti cadbury sneakers..
kenapa saya hanya dapat listkan 2 jenis coklat??..
nampak sangat saya tak reti nak eja nama coklat lain..
saya hanya tau makan saja..
tapikan..
jarang sekali saya dapat merasa coklat dari luar negara..
oh, ini ialah hint untuk mereka² diperantauan..
saya sedang mengepow secara halus..
janganlah buat² tak faham..



rasanya sudah banyak perkataan skema yang saya tulis..
cukuplah sampai disini..
sebelum mengundur diri..
dapatlah saya simpulkan bahawa..
saya seorang yang kuat makan!!..
atau lebih spesifik lagi kuat mengkedarah..
namun begitu badan saya masih begini..
kekal sasa dan pepejal..
pepejal??..solid la..
tapi tidak mengapalah..
saya rasa ini suatu kelebihan pada saya..
dan saya harus manfaatkannya sebaik mungkin..
kenapa saya masih belum undur diri??..
ye la ye la, saya pergi la ni..
sekian, salam..

Aku si penganggur jalanan..,,

25.3.10

updet sebelum tido..

salam siang..

ngantok la plak..
jom tido..
slamat mlm..
(sape lg ade gmbo² ms kt genting.ak mau!!..)

buku nota!!:
* disini sy ingin meluahkn rs tak puas pd rakan²..
* nape ble ak da ade kt KL kurang lak xtvt meronggeng..
* ms ak kt Miri, mcm² xtvt ade.ak sgt tak puas hati..
* ak di anak tirikn.haha.ces!!.jom le ronggeng oi..

Aku si penganggur jalanan..,,

22.3.10

ikatan..


hati
jangan menangis lagi..

hati jangan sisihkan diri..
tangan dan kaki masih disini..
setia temani malam² sepi..


berilah aku sedikit ruang masa..
untuk ku huraikan perasaan jiwa..
agar pupus parut² luka..
kerna aku mahu kembali tertawa..


hati curi lah masa yang ada..
semaikan kembali rasa cinta..
jangan pernah rasa terhina..
kesilapan dulu pengajaran berguna..


manis sungguh bual bicara..
harap itu bukannya dusta..
acap kali kata² menjadi bisa..
menikam dalam hingga sengsara..


sudah lah hati jangan membenci..
mata dan telinga jadi saksi..
mari kita meterai janji..
untuk setia sehidup semati..


mulai saat ini..
kau dan aku kini sebati..
hadapi segala onak duri..
terus berjuang sampai mati..


kita bagai isi dengan kuku..

watak: hati, tangan, kaki, bibir, mata dan telinga.
sori hidung.watak ntok ko tertinggal.haha..


buku nota!!:
* sakit perot.memulas²..
* smoge pakcik yg eksiden pg td selamat.amin..
* ati² di jln raya..

Aku si penganggur jalanan..,,

18.3.10

berbeza


masok..

perhati sekeliling..
duduk..
perhati teliti..
muzika memekik di telinga..
lirik sesak membolosi..
asap berlari-lari ke udara..
serabut!!..
sekitar seolah mampat padat..
guys n girls ligat bersenam..
kaki dan tangan hilang kawal..
owh, ini bkn tmpt aku..

Aku si penganggur jalanan..,,

16.3.10

sekadar luahan rasa..


salam..




aku tak harapkn sesuatu..
tak letakkan harapan..
sekadar ingin tahu..
dimana kau??..
apa khabar kau sekarang??..
sihat??..
cukup sekadar khabar..
aku sudah berpuas hati..
ini khas untuk kau..
ya..untuk kau.
aku sendiri tak pasti kau masih ada lagi..
ataupun telah pergi..



buku nota!!(xde kne mengena ngan entri kt atas):
* maaf pd yg kamu² mereka² yg rs dipermaen + ditipu dan segala rs yg tak enak disbbkn tindakn aku..
* maaf dan trima kaseh..

Aku si penganggur jalanan..,,

14.3.10

sesi mengasah bakat terendam!!..


salam..


ptg td aku + jalak + ian + fhad + haris pegi asah lembing bakat kt wangsa walk..
kitaorg cadang nk masok mentor secara berjemaah.sila percaye!!..
owh..lupe nk btau yg aku da blk dr miri..
ye..aku da blk.ini btol² bkn cobaan.yehaa!!..
ade ke org yg nk tau.haha.abaikn..



patotnye kitorg plan mlm semlm..
tp disebabkn mlm tu rmi gle babas manusia yg nk jd penyanyi, plan tunda..
ces!!..
walopon ramai yg dtg, ak yakin hny 5% je voice..
95% lg noise.aha.gle jahat mulot..
akibat keciwa direject oleh pusat(nape bkn ketiak??) karoke..
kitaorg ber-6 trus menjadikn kedai mamak sbg mangsa..
amek ko, 3jam lebey lepak kt situ..



bese la.ble da lepak² cmni..
perbincangan penuh ilmiah xkn dilupakn..
pelbagai idea bernas kuar..
(ini dlm mode siyes.xde gelak ketawa pon)..
lupe lg nk btau yg kosong join kitaorg mlm tu..
dan mlm tu gak, 1st time aku jumpe haris..
pangai mamat nih masok air gak..
pastu aku dgr dia syok kt razman..
kpd azza, harap² ko sanggup bermadu..
agagaga..



ptg td kosong x join sbb letih..
smlm kosong dikerumuni peminat² yg nk kn otograp beliau..
sumenye sbb dorg ingt kosong ni aizat..
haha.gelak jahat..



seperti bese..
kalo aku nyanyi, yg kuar hny noise.ceh..
mcm bangang(malu ngan dri sendri)..
aku da pk masak².aku ingt nk amek klas vokal.wakaka..
tak mcm jalak + ian + fhad + haris..
sore dorg mantap bai.yg ni bley pnggl voice..
(aku da puji korg dan pujian ni bknnye free.piza jgn lupe!!)..



buku nota!!:
* esok da kije.adoi malasnye la..
* tp esok ian cuti.aku jeles!!..
* pasni kalo nk g berfoya² jgn lupe ajak aku.wajib!!..
* sbb kalo aku xde, suasana x ceria.kekekeh..
* rs bongkok kekok lak sbb da lame x menaip..
* nk wt entri ni pn amek ms berejam..sengal
* jarang gle berblog..pesal tah.jgn riso, aku nk tanamkn blk minat berblog!!..
seperti terbakar umh nmpk asap, terbakar hati sape yg tau.hakhaks..
* okeh, cukop² la karutan ntok arini.challO..

Aku si penganggur jalanan..,,

7.2.10

jaoh..


bertahan..


Aku si penganggur jalanan..

23.1.10

tak lame pn, cume 2 minit je..

genre: seram suam2 kuku..
bahasa perantaraan: wa lu, lu wa..(nk kasi wa nmpk berani sket)


wa sure rmi yg da penah dengar dan penah alami..
ade org ckp itu disebabkn keletihan..
ape tah name saintifik yg saintis bg..
wa da lupe..
dlu wa penah je kne..
jd wa anggap btol la ape yg saintis kate..
tp arini wa nk sangkal gle babasnye..
wa bangkang yg arif!!..
papepon, xde cte lebey..
mari ikuti siri yg mencuakkn diri wa yg sememangnye berani2 cuak ni!!..


.Sabtu 23 Jan 2010.

-0134-
* wa tutop laptop(laptop pinjam)..
* pegi tandas..
* masuk bilik + set alarm + tdo..


-0445-
* alarm memekak..
* usha hp, tutop alarm..


-0458-
* bgn kejut member kije wa..
* tggu turn masuk tandas..
* x mandi, cume basoh mke + gosok gigi..
(ak bkn xmo mandi, tp sejuk gle babas!!)


-0513-
* gerak ke kg melayu(tmpt naek ntok crew ke platform)..
* wa pegi sn sbb ade barang nk kne anta ke platform..


-0532-
* sampai kt kg melayu..
* kuarkn barang + daftar barang nk dianta..
* panggilan ntok crew yg nk ke platform..
* anta barang naek kapal..


-0614-
* gerak balik umh..
* smayg suboh..


-0635-
* sambung tdo..


-0700-
* terjaga sbb sejuk..
* usha hp da pukol bp..
* btol2 tepat kol 7 pagi..
* tarik slimut sampai ke telinga + mengiring badan ke kanan..
* ade org maen pijak2 katil wa..bunyi spring krek 3x..
* wa da hangin!!nk maki sape yg dok maen pijak2 katil wa..
* skali wa terkedu..sape yg pijak katil wa??..
* terus wa x bley gerak..
* wa usha member wa nyenyak tdo(kuang asam!!)..
* bayang2 besar wa nampak.cis cis cis!!..
* mulot x bley bukak..
* wa try..senget2 mulot wa nk try bersore..
* allahuakhbar!!(x bape clear sbb mulot wa senget)..
* trus wa bley gerak.syukur..
* trus tgk hp, kol 7.02pagi..
* 2 minit je kn..wat da fish!!
* wa da xbley tdo..
* cuak2 berani wa tahan mata..
* tahan nye tahan last2 tertdo..


-0845-
* terjg dr tdo trus pegi mandi..
* wa diam je.x btau pon mmbr wa.hoho..
* siap2 trus kuar p cari barang lg..


buku nota!!:
- wa cuak..
- jadahnye menatang tu dtg pagi2..
- da kol 7 pagi kot..
- lu org caye x ape yg wa cte ni??
- lu org bley xplain kt wa x??wa da fenin..
- lg 1, kt miri ni ms awal.kol 7 sm cm kol 8 kt semenanjung..
- wa fenin.tolong solve misteri nih!!..
challo..

Aku si penganggur jalanan..,,

21.1.10

-.contest oh kunci! by arieza.-


oh kunci..

hingga kini ku maseh setia menanti,
menanti datangnya sang bidadari,
bidadari yang ku sendri tak pasti,
pastinya belum lagi ku temui..


oh kunci..
pintu hati ini maseh terkunci,
tertutup rapat dengan kawalan security,
sampai kapan akan terus begini,
itu tanyakan sendri pada hati..


oh kunci..
hati maseh lagi berdiam diri,
segala persoalan ditolak tepi,
hinggakan ada yang terasa hati,
terus melangkah berlalu pergi..


oh kunci..
hati minta diberikan masa,
bukan niat mahu menyeksa,
tapi ada agenda yang lebih utama,
rintangan ditempuh penuh semangat membara,
agar agenda sukses dan berjaya..


oh kunci..
hati mula rakus berbicara,
usahlah geletik mahu bercengkerama,
lupakan semua,bukakan dulu mangga,
telah ku tahan ku peram terlalu lama,
izinkan ku tuk langsaikan semua,
kerna ku tak mahu tercirit dalam seluar..

>>> Jom Join Contest Oh Kunci! by Arieza!


Aku si penganggur jalanan..,,