Tentang Muzika Hari Ini!!

r.e.h.a.t.s.e.b.e.n.t.a.r

14.10.09

kehilangan..


»ini hanyalah omongan kosong..
»aku tidak paksa..
»cuma jangan bazirkan masa untuk membacanya..


aku pasti semua pernah merasai kehilangan..
perpisahan..
tiada siapa yang mahukan kehilangan..
perpisahan yang membawa kedukaan..
aku takut pada kehilangan..
aku benci pada perpisahan..
tapi itu semua sudah ditakdirkan..
setiap yang berlaku memang sudah ditentukan..


ya..
aku terima semua itu..
awalnya bukan dengan hati terbuka..
namun..,sedikit demi sedikit..
aku mula terima segalanya..
dahulu..aku ragu-ragu..
tidak pasti benar atau tidak..
sekarang..aku yakin dan pasti..
kehilangan yang aku alami waktu dulu..
perpisahan yang aku rasa saat itu..
berpunca daripada diri sendiri..
sikap dan tingkah laku menyebabkan aku kehilangan..
tidak tahu menghargai sesiapa..
aku kurang matang dalam pelbagai tindakan..
memang semua itu suratan..
tapi aku penyebabnya..


ini lah aku..
sampai ada kalanya aku berteka teki seorang diri..
"layakkah aku memiliki??"
aku bukan siapa-siapa..
terlalu banyak lubang pada diriku ini..
aib dengan keburukan diri sendiri..
aku benci dengan hati..
tidak pernah jujur dengan diri..
cepat benar berubah sesuka hati..
salah aku kerana hati sudah tidak suci..


tapi..
aku cuba untuk berubah..
walaupun sedikit..
aku masih mencuba..
namun..,ada kala nya aku hanyut kembali..
aku cuba sekali lagi..
aku sgt berharap agar nikmat iman dan islam
yang ada di dalam diri..
tidak ditarik pergi oleh Ilahi..


sekarang..
aku tidak lagi seperti dahulu..
ada sedikit perubahan pada diriku..
dan aku masih lagi mencuba..
kenangan dahulu aku biarkan berlalu..
masih jauh perjalanan yang hendak di tuju..
aku belajar sesuatu..
belajar untuk melepaskan..
melepaskan sesuatu yang sememangnya bukan untukku..
ada kalanya..

"mencintai tidak semestinya memiliki.."


aku sangat setuju tentang ini..
dan pendapat aku..
suka tidak semestinya cinta..
cinta sudah semestinya suka..


hati ini acap kali terbuka..
terbuka untuk menerima..
pelahan lahan aku tutup semula..
bukan takut akan dikecewa..
cuma aku belum bersedia..
dengan keadaan diri yang begini..
memang patut ia dikunci..
dikunci untuk sementara..
atau mungkin juga untuk selamanya..
aku punya agenda yang lebih utama..
lagipun usiaku masih muda..
jadi aku tidak perlu tergesa-gesa..
cuma kadang-kadang hati meronta-ronta..
ingin sekali hidup berdua..
hanya pandang sebelah mata..
aku buat tidak tahu saja..
kerna ketika ini, ia hanya ditempat kedua..
jadi..tak usahlah mahu meminta-minta..
aku sendiri tidak pasti kalau ada yang sudi menerima..
yang mampuku lakukan hanyalah memanjatkan doa..
dipermudahkan segala urusan oleh Nya..


*taip kol doblas lbey mlm td..
tp tenet prob x bley publish..


Aku si pengaggur jalanan..,,

23 comments:

::[si putihpurple]:: said...

haha;D
aku xbce pon lg..
tp nk jd 1st..
aku nk komen gak..lalala~
aku bce yg besr tu je..

sape gtau ko tu eh??
pndai2 je dye.hoho=p~

cinta sejati tu wujud x beskot??

ko da jd dokter cinta ke beskot oi..?

::[si putihpurple]:: said...

ok aku da bce..
eh pehal sedeh lak aku bce ni..uhuk uhuk~
meleleh2 air idong aku ni..

beskot...buleh aku tau lubang ape yg ade pd diri mu..?ohhh~~~ *___*

beskot..
jgn tangisi perpisahan..tp tangisi lah pertemuan..krna tnpa pertemuan tiada lah perpisahan..

ko da mnangis lom bertemu ngn aku ni??ahaks;D

hye mr cOol..chill2 bro!!

seroja jingga said...

adik beskot akak tersayang..
akak dah lalui banyak bende..
berkahwin..bahagia..pastu menderita..di dera..mentality dan fizicaly..ive gone thru many shit..
akhirnye akak terima perpisahan setelah 4 tahun cuba bertahan..itu takdir yang akak terima..walau perit..
walau sakiyt sampai ujung nyawa..
sekarang akak dah sorang..terbang bebas..ta[pi dalam hati terasa ingin dimiliki..apakan daya..sape nak kat akak yang dah bergelar "j" ni..anak pon tak ade..yang ade hanyae sekeping hati yang masih mencari...

yang pentinhg harus bangkit semula..belajar dari kenagan lepas..pasti ade sesuatu untuk kamu miliki nanti..masa itu akan tiba..usah ragu ragu k

ain alias said...

yup..saye setuju..menyintai xsemestinya memiliki..

hu..terima je dengan hati terbuka..

green said...

the time will come..

soon..

very soon~

Ftyyhahh said...

dgr naeshat budak kecik hari tuh. okey.

salam :)

mamai said...

seandainya cinta itu tidak semestinya memiliki maka mengapa harus disesali akan perpisahan ini

ain alias said...

penyesalan hadir kerana kite telah banyak berkorban untuk orang yg kite sayang.
terlalu bnayak effort telah dilakukan untuk pertahankan cinta kite..
masa yang terlalu lama diluangkan untuk mencintai..
tapi akhirnya, orang itu bukan milik kita juga..ape lg yang boleh kite rasa selain penyesalan??huhu.

erm..emosi lak..huhu

imHepPie said...

aku penah merasa kehilangan duit..sayu wooo....

Aku Beskot™ said...

]]+>puteh,
aha..
smangat btol ko nk jd 1st..

ak xingt la..
tp ayat tu mmg tepat..
hehe..

ade lak tny ak..
mn ak tau..

ak ni org pggl loser tau..
mn layak nk jd Dr luv..
siyes x layak..

]]+>puteh lagi,
nah tisu..
kesat hingos tu..
da kaler ijau ak tgk..
gelinye..
gagaga..

lobang idong lobang tinga lobang pusat..(ye ke pggl lobang pusat??)
hehe..

tu dlu la puteh..
ye btol tu..

alapak..blom lg la..
nnti² la ak ngs..
huhu..

tq pggl ak Mr. CoOl..
ngah coOl la nih..
haha..

]]+>kak jingga,
hehe..
tq kak..
byk yg bley beskot blaja drpd akak..
smoge akak pon akan menemui bahgia..
amin..

~miE_kEr~ said...

hahahah..
mcm2..
layannnnnnkn je la..
jauh lg perjalan kte nie zull..
ak phm sbb kte serupa..hahahah..
ak skung nk bina kerjaya je dulu..
dh ckp semua..baru la pk soal2 nie..
nafsu,ati n perasaan mmg nk kn diri di sayangi,dicintai..
tp..
mcm2..
hahaha..

Aku Beskot™ said...

]]+>ain,
tu la..
ngah terima la nih..
kadang² hati ni saje je nk menduga..
hoho..

]]+>green,
wah..
yakin btol ayat ko ni green..
harap² cmtu la..

]]+>fatyyhahh,
hehe..
nasehat dak kecil yg mn ye??

wslm.. =)

Aku Beskot™ said...

]]+>mamai,
btol tu..
patut nye x perlu sesal..
tp kekadang kenangan sengaja singgah nk menguji diri..
beskot!!kuatkn semangat..

]]+>ain,
hehe..
tu la..
tp kalo da mmg bkn jodoh kita,
nk x nk kita kne terima..
mmg pedih..
tp tetap kne trima hakikat..

dah²..
jgn emosi..
hehe..

]]+>imheppie,
adehh..
toyol ke yg curik duet ko??
gagaga..

]]+>mieker,
haha..
btol tu jen..
ak pon pk kne utama kn kerjaya dlu..
tp nk wt cane..
ak mn kije lg..
hehe..
sume org ingin disayangi..

wah..
ak dgr neo mau kuar..
btol ke??
ko ade mn nih jen??

jalak lenteng said...

syial la nukilan ko ni beskot..
buat episode2 la..takde la oang penat nak baca,,


Nway..kehilangan selipar ko dulu pun temasuk dalam post ko ni ker?.aku juga rasa ia satu sindiran melekat kat aku arr..?ketis ko nak?

Aku Beskot™ said...

]]+>jalak,
haha..
sori²..
kn ak da btau awal²..

yup..
kehilangan slipar pon termasuk skali..
smpi ke mlka ko bwk slipar ak tuh..
ewah..nk ketis ak lak..
ak yg ptt ketis ko..
hehe..

~miE_kEr~ said...

hahaha..
cuti ak nk abes dh..
lps nie nk kne msk dlm gua blk..

takpe2..ak sentiase doakn mmb2 ak smoge berjaya..

see u next cuti ak..hehehe

Aku Beskot™ said...

]]+>mieker,
oo..
ye ke..
elok la tu..
p la msk gua blk..
haha..

bagus²..
sahabat mcm ni la yg kita cari..
hehe..

okeh..
pjg umur jmpe lg..

{lumut} said...

aku lambat komen?isk..xjd la..simpan komen dalam hati je.

hehe..tertanya2 ker?=p

Aku Beskot™ said...

]]+>lumut,
tu la..
sape soh lmbt..
alapak..
komen je la..
awat nk simpan dlm hati..

adeh..
ni bley wt x tdo mln ni..
hehe..

Anonymous said...

Alorr ciannye..
moge dimurahkan rezki untuk memiliki peremuan yg sempurna untuk kamoo
-mon-

Anonymous said...

Alorr ciannye..
moge dimurahkan rezki untuk memiliki peremuan yg sempurna untuk kamoo
-mon-

miSs siv said...

aku suke entry ko nih!
siyes aku tacing.
T_T

Aku Beskot™ said...

]]+>mon,
aha..tq tok.
ko sememangnye memahami..hehe


]]+>miss siv,
ye ke..
tq².itu hny omongan 0..
jgn sedey² k..