Tentang Muzika Hari Ini!!

r.e.h.a.t.s.e.b.e.n.t.a.r

30.9.09

Warkah buat Sayu=Pilu

Aha..sbb ade byk ms lapang dan xde wt pape..
Ak p masuk kontes mencari calon suami yg di buat oleh [ciksayu..]
Saje je suke² ak join..
Untung² dpt calon istri.
Kekekeh..
Korg kt luar sn kalo berminat bley la join kontes nih..
Sume² soklan dlm borang contes nih, ak copy sebijik²..
Kalo x, takot terbatal lak..
Hoho..


AMARAN!!
Entri ini untuk bacaan mereka yang berumur 13 tahun ke atas kerana terdapat unsur-unsur seram yang boleh meremangkan, meloyakan, memualkan dan menyebabkan muntah. Sila sediakan beg kertas. Tidak sesuai untuk bacaan ibu mengandung dan mereka yang mempunyai masalah jantung..

sayu=pilu
http://berpusinglahroda.blogspot.com/
aygsyg26@yahoo.com

Malaysia: (nk kne isi ape sbenanye kt sini??) Tarikh: 30 Sep 09

Cik sayu=pilu yg ayu lg cun melecun (bkn mercun tau)


PERMOHONAN MENGISI KEKOSONGAN (CALON SUAMI);

Merujuk perkara di atas, aku En.Beskot telah tertarik untuk memohon mengisi kekosongan tersebut. Ku harap, kau wahai ciksayu akan membacanya sehingga ayat yang terakhir. Tujuan utama aku menulis warkah ini adalah kerana ingin memberitahu bahawa aku telah jatuh hati padamu. Ingin rasanya ku menyunting diri mu menjadi permaisuri hatiku.

Ya..aku tahu masih terlalu awal untuk kau menerima cintaku. Memang kita berdua baru sahaja berkenalan, tapi itu tidak menjadi penghalang untuk aku mencintaimu. Aku tidak pernah bersua muka dengan mu. Kau jua begitu. Hanya melalui kata-kata mu di alam maya ini sudah cukup untuk membuat ku jatuh hati. Aku tahu kau masih berduka. Aku juga tahu kau sedang terseksa. Luka yang menghiris hatimu masih belum sembuh sepenuhnya. Kau merasa kehilangan bukan??. Janganlah kau meratapi pemergian. Apa yang berlaku itu semuanya suratan. Aku juga pernah kehilangan. Aku juga pernah berduka dan aku juga pernah terseksa. Namun, aku bingkas bangun. Pemergian itu tidak ku ratapi berpanjangan kerna ku harus gagah meneruskan perjalanan. Mungkin kerana kau seorang wanita, amat sukar untuk menghadapinya. Memang wanita itu lembut perwatakannya. Tetapi ingatlah yang disangka lembut itu tetap bisa menggoncang dunia.

Izinkanlah diriku mengubati luka mu itu. Mungkin aku tidak dapat menandingi si dia yang pernah bertakhta di hatimu suatu ketika dahulu. Namun, jika diberi kesempatan, aku ingin mencuba untuk membahagiakan kamu. Susah bukan untuk kau mempercayai kata-kata ku ini??. Tidak mengapa. Aku faham. Bukan mudah untuk menerima pengganti setelah insan yang disayangi berlalu pergi meninggalkan diri sendiri. Aku tidak mahu memaksa. Cinta yang lahir kerana terpaksa tidak akan kemana-mana. Andai perlu diriku menunggu cinta darimu, akan ku tunggu dengan penuh setia tanpa rasa jemu. Kerana aku yakin, kau lah cinta sejati ku. Cuma satu yang ku pinta, bukakan lah pintu hati mu untuk menerima cinta yang kedua. Kerna setiap insan itu berhak untuk merasa bahagia. Aku akui bahawa aku bukan dari kalangan orang berada. Dan aku juga tidak punya paras rupa yang bisa mencairkan hati para wanita.Tapi, cuma satu yang ingin ku kata.. aku pencinta yang setia. Cinta sejati tidak lahir berlandaskan harta benda. Ia juga tidak lahir berdasarkan paras rupa. Tetapi ia lahir dari dua hati yang ikhlas untuk saling menyayangi dan mencintai.

Hanya ini yang ingin ku kata. Segala isi hati yang lama terbuku telah ku luahkan semua. Aku harap kau dapat memberi pertimbangan yang sewajarnya. Ambillah seberapa banyak masa yang diperlukan. Kerana hal ini melibatkan dirimu dan juga masa hadapan. Apa jua keputusan mu nanti, ku akur sepenuhnya dengan hati terbuka. Aku tidak kisah siapa, kerna aku hanya ingin melihat kau bahagia. Tetapi andai kau memilih ku, akan ku cuba untuk menukar sayupilu itu kepada ceriaselalu.. =)

Dariku,
Insan yang amat menyintaimu..

Lampiran A
Nama: En.Beskot.
Alamat: No. 3, Jalan Batu, Kampung Badak.
Tarikh lahir: 10hb
Pekerjaan: Aku hanya Penganggur Jalanan.
Kewangan: Masih belum stabil.
Kelebihan: Tidak layak untuk aku memperkatakannya. Biarlah mereka diluar sana yang berbicara.
Kecatatan: Aku agak keliru untuk mengisi ruangan ini samada ia inginkan jawapan untuk kecatatan ataupun kecacatan. Jika kecatatan, inilah yang sedang aku lakukan. Tetapi jika kecacatan, aku cukup sifat fizikal semuanya.
Kesempurnaan: Tiada manusia yang sempurna. Aku jua begitu.
Keimanan: Masih belum cukup tapi aku sedang belajar untuk meningkatkannya.

Lampiran B
Sijil Lahir (Surat Beranak).
Sijil Tabika Perpaduan Rukun Tetangga.
Sijil Derma Darah.
Sijil Program Latihan Khidmat Negara.

*okeh, korg bley muntah skang..
*skema gle babas ayat yg ak wt nih..
*kalo korg rs geli ble bace, ak minta maap ye..
*ak x pandai nk mengayat sbb ak sememangnye kayu..
*xde bakat..zero.
*ape yg ak tulis ni adlh untuk suke² je..dan harap ia xde kne mengena dgn org laen..



Aku si penganggur jalanan..,,

29.9.09

Jumpa jua akhirnya..

ak cume nk btau yg aku da jumpe lagu yg ak carik² slame nih..
lame gle babas ak carik..(x tau asl ak ske sebot gle + babas)
ak xsure ble..
tp yg ak tau time tu ak maseh hingusan lg..(hingus meleleh² je..kaler ijau lg.kakaka..)
1st time ak dgr lagu nih ak da jatoh ati..(ilek r.lagu je pon.jatoh ati pa dia..)
mmg ak syok gle r kt lagu nih.
ak pon x tau asal..
ble dgr lagu nih rase sebak je..

lagu nih slalu diputarkn kt radio THR..
ms tuh rancangan dj isma halil..
best woO..
rancangan nih time bulan pose..
kol 2 pagi kalo x silap..
dlm rancangan tu kadang² ade cte psl antu..
ade cte psl raye, pose dan mcm² lg la..
siyes best..
so,ak kasi korg dgr lagu nih..
kalo layan korg cun..
kalo x layan, korg x cun..
haha..




*kredit to [anis] sbb btau ak tajok lagu nih.tq²..
*ok lah..ms ntok tdo..
*slamat mlm sume..

Aku si penganggur jalanan..,,

28.9.09

Hujan..

hari ini..,
hujan turun lebat sekali,
terjaga ku dari lena,
mimpi yang ku alami indah sekali,
menjawab panggilan telefon,
lalu bergegas untuk mandi,
kerana tidak kemana-mana,
aku hanya berseluar track dan t-shirt sahaja.,

hari ini..,
hujan turun lebat sekali,
selesai semua,
melangkah ke rumah abang..bersarapan nasi goreng cina,
hanya air kosong penghilang dahaga,
kembali ke rumah,
baring di atas kerusi sambil termenung sendiri,
pelbagai persoalan bermain di dalam diri.,

hari ini..,
hujan turun lebat sekali,
seolah menangisi segala duka yang terbuku di hati,
andai awan bisa mengerti dan berbicara,
ingin rasanya aku bertanya,
“terlalu sedih kah kau hari ini..?”,
sungguh banyak mutiara yang kau gugurkan ke Bumi,
aku suka berjalan di dalam hujan,
dibasahi titisan mutiara yang berkaca,
kerna ketika ku gagah menongkah haluan,
tiada siapa dapat melihat ku berair mata.,

hari ini..,
hujan turun lebat sekali,
tapi kini ia sudah berhenti,
mungkin ini buat yang terakhir kali,
kerna duniaku bukan di sini,
sampai kita ketemu lagi..


Aku si penganggur jalanan..,,

27.9.09

Jom Kita..

Tertarik ak ngan iklan "Don't Break My Heart"..
ni iklan kesehatan..
bkn iklan cinta k..
korg mesti da tgk kn iklan nih..
blom??kesiannye..
iklan nih psl effect merokok..
mmg sblm nih ade je iklan psl rokok..tp,
kali ni ak rs ia lebih mendlm lg..
(kalo korg x rs..x tau le nk ckp ape..)
ntok iklan nih dorg tunjukkn effect² merokok secara lebih real..(baek korg benti cepat²)..
kne cancer mulot, kaki kne potong dan lg satu ak kurang pasti..
(tp sian kt isteri dia yg ngah mengandung tu..)

ak tgk iklan nih da lame da..


tp kali nih ak terpanggil ntok ajak korg..

x kira la yg ak dah lame or baru knal..
jom la kita same² berhenti merokok..
ade org kata,hisap rokok nih ntok ilang kn tensen..
tp ak rs maseh byk cara laen lg yg bley digunakn..
ade org kata lg,hisap rokok nih nmpk macho..
tp ak x nmpk tang mn yg macho tuh..
ak juga perokok spt anda² yg merokok..
semenjak di kolej + universiti dan smpi skang..
ak maseh menjadi perokok..
tp..ak perokok pasif..
akibatnye lebih terok drpd perokok aktif..
kalo x caye p search kt google..
bersepah² maklumat psl perokok aktif dan pasif..


sbenanye ak benci ngan mentaliti masyarakat kita..
segala teguran(bkn psl rokok je..byk lg teguran² laen)
di pandang enteng sama skali..

termasok lah dri ak nih.
bg kita..x perlu nk amek berat sgt..
amek pon..cukop sekadar smbil lewa je..
tp..ble da kne kt batang idong sendri..
time tuh br kita sebok² nk menyesal..
ble da mcm nih..sume da xde guna..
sbb tuh ade tagline nih..

"Sesal Dahulu Pendapatan..,
Sesal Kemudian Tiada Gunanye.."

bkn suke² je tagline nih wujud tau!!
(asal ak cm emO lak nih..hehe.sori²)


ak tau ssh nk benti ble da mula..
tp cuba la..
benda ni ntok kebaikan kita jugak..
bkn la nk soh benti trus..
itu tindakan nk benti paling bodoh.. pelan² la..
sedangkn kita ms mula² belajar berjalan pon ade step dia..
drpd menyusur..erk??eh bkn²..
drpd merangkak kita belajar berjln sikit²..
siap ade kata² smangat lg..
ta teh ta teh..ye kn.
dan akhirnye kita bley berjln..siap bley berlari lg..
so., kalo nk benti merokok tu..
cuba lah ngan kurangkn hisap rokok
kata lah sehari hisap 10 batang(tp ak rs lebih)..kurangkn jd 5 ke..
ikut dri sendri la..
yg penting kita cuba ntok kurangkn..
biar makin berkurang..jgn makin bertambah..
pastu try stop bli rokok..(drpd kotak besar ke kechik)
kalo korg berjaye x bli rokok tp berjaye pow org laen rokok..
tu baek x payah..
mau korg kne tempeleng laju² ngan mangsa pow tuh..
jom la kita benti merokok..
kita maseh muda..
bkn ak nk ckp ble kita muda kita lmbt mati..
bkn²..sbb maut itu tidak mengenal usia.
maseh byk perkara kita kne tunaikn..
ingtlah mase depan kita..(insyaAllah kalo pjg umor..)
lgpon..merokok nih bakar duet je tau..
drpd korg bli rokok..,baek korg blanje ak coklat..
ak da la ske gle babasnye ngan coklat nih..
akhir kata..,


AK XNK JD PEROKOK PASIF
DAN
AK XNK KORG JD PEROKOK AKTIF..
JOM BERHENTI MEROKOK!!..


:Katakn X Nak:


*ni la kandungan yg ade dlm rokok..


Aku si penganggur jalanan..,,

26.9.09

Silap & Maaf..


ak yakin korg kt luar sn termasuk ak pernah wt silap..
tanpa berfikir pjg..,
kesilapan tuh dilakukn acap kali

tp ape yg ak nk tulis kt sini ialah ttg sikap dan tidakan ak..
ye..mmg ak byk wt silap..
pastu menyesal..
tp akn lakukn blk kesilapan tuh.

ye..itu ak..
ak akui..
kadang² dan selalunye..
ak akn wt kesilapan tanpa fikirkn akibat drp tindakan ak tu.
ak x fikirkn ttg org laen..
maafkan ak..
ak terlupa dan sering lupa..
kamu dan mereka² diluar sn yg terguris dgn sikap dan tindakan ak..
ak mohon maaf..
ye ak tau..sgt mudah kita memohon maaf lepas melakukn kesilapan..
dan ak tau..bkn semua org mudah ntok memaafkn..
sbb apabila ia melibatkn hati..
ia akn menjd rumit. lebih² lg bila hati itu terguris..
tp..tolonglah maafkn kesilapan ak..
kadang kala..,
tanpa sedar..sikap dan tindakan ak wt korg terasa hati..
melalui kata², perangai mahupon tingkah laku ak..
jd..ingin rsnye ak memohon maaf kpd kalian sume..
ble terlalu byk meminta maaf.,
ak takut perkataan "maaf" itu sudah tiada erti lg..
tp tolonglah semaikn maaf itu dlm dri kalian..
tolonglah..
jikalau ada kata², perangai mahupon tingkah laku ak..
yg x enak didgr atau dipandang..

tegur lah ak..
ak sedia menerima teguran itu..
ada kalanya itu diluar kesedaran ak..
sbg sahabat..tegur lah..

buat kamu..
jgn lah mengalah lg..
maseh byk perkara yg ingin ak tau dan kongsi bersama..
marilah terus berjuang..


Aku si penganggur jalanan..,,


25.9.09

Kala Jiwang Mula Mengembang..[1]


Samsons: Tak Bisa Memiliki..

Apakah yang engkau cari
Tak kau temukan di hatiku
Apakah yang engkau inginkan
Tak dapat lagi ku penuhi
Begitulah aku
Pahamilah aku

Mungkin aku tidaklah sempurna
Tetapi hatiku memilikimu sepanjang umurku
Mungkin aku tak bisa memiliki
Dirimu seumur hidupku
Dirimu seumur hidupku (3x)


Aku si penganggur jalanan..,,


24.9.09

Xtvt Raye Ke Emp4t..

-:sesi pagi + tghari:-

bangun²..

org ni p beraye nih..

cepat bangun..
jerit mak + nenek. berpadu suare tu bai..

mmg mengasyikkn la.siyes beb..

nak x nak kne la bgn..

slesai mandi sume..

kitorg pon grk p umh sedara mak kt Bukit Tepu kalo x silap..

perjalanan (naek kete ye..bkn jln kaki) ade la dlm 15 minit..

sampai je sane,
trus ak serbu makanan.

lapo wei..kt umh td x sempat nk sarapan.
hu ha hu ha hu ha..30 minit pastuh kitaorg pon cabot..


target pasnih nk p Pasar Payang..

amende tah mak + nenek + mak long nk bli..

tp abg² ak nk bli kaen kapan ntok wat baju
kurong..
kaen kapan pejadahnye.. kaen je.ntuk tunang dorg..

mak pon ape lg..

smbil menyelam minom air la kn.blurp blurp blurpp..

dia pow abg ak kaen sorg satu..bijak gle mak.

slesai bli sume..kitaorg pon challO..



ak + adek + abg² + sedare grk dlu..
mak n the geng nk p kenduri kawen..
sbb kt umh xde mknn,kitaorg pon singgah Mc D.
spt bese, ak tapau set peberet ak Mc Deluxe..hoho..
nyum²..
ilek
².jgn terliur..haha..


-:sesi petang:-

blah ptg kitaorg p pantai Batu Burok..(batu tuh mmg burok pon.haha..)
da lame rsnye ak x ke pantai..
rindu wei..dlu kechik² slalu mandi..
skang da x da..(walopon dlm hati membuak² pasaan nk mandi pantai..)
sonok tgk anak sedara ak mandi manda..
ringan je tgn ak nih nk bukak baju..tp seb baek dpt tahan..
ntok menghilangkn rs kempunan.,
ak maen air pantai je..(huhu..sedey gle babas)..

*ak ade amek gmbo sket ms kt pantai..
*pki hp cap ayam je..(kokokokokk!!)


:Batu Burok:

*ade pelangi tu..jgn maen gle.haha..
*kalo x silap tu pulau Perhentian..

:Batu Lawa:



:Batu Burok:

*ni la batu burok..

:Batu Lawa:

*tapak kaki bigfoot.hehe..

:Batu Burok:

*kne sampuk ngan antu laut.aha..

:Batu Lawa:


*sonok je tgk..

:Batu Burok:


*spesis duyung ke dugong..??erk

:Batu Lawa:


*penat ak wt word 'beskot' pki kulit kerang ngan sipot ni.
*tp br je nk amek gambo ombak dtg.trus jd cmnih.keciwa gle.dam aji btol la..


:Batu Burok:


*last² ak tulis pki lidi je..sedey btol..

:Batu Lawa:




Aku si penganggur jalanan..,,

22.9.09

Biarlah Aku Yang Mengalah..

Malam ini.,
sama seperti malam-malam sebelumnya..
Yan masih sukar untuk melelapkan mata.

Sudah puas dipejam matanya namun, tak juga tidur..
Ahli keluarga yang lain semuanya sudah lena di buai mimpi indah.
Kenangan itu.. datang kembali menghantui dirinya.
Tidak seorang pun ahli keluarga yang tahu mengenai masalah Yan.
Ditutup rapat rahsia itu daripada pengetahuan ahli keluarganya..
Tanpa sedar.. dengan tak semena-mena titisan-titisan mutiara mengalir laju dipipi..
Yan sudah malas untuk menahan lagi..
Kali ini., biarlah ia keluar sepuas-puasnya..
Dikesat air mata itu perlahan-lahan menggunakn baju..
Hatinya luluh mengenang nasib yang menimpa diri..
Dia sama sekali tidak menyangka hubungan cinta yang disulam indah bersama Zue hanya mampu bertahan seketika..
Pelbagai angan-angan dan impian telah dipasang untuk hidup mereka berdua..
Betul lah seperti yang dikata.. kita hanya mampu merancang.,
Tuhan yang menentukn..

Fikir Yan sendirian.. dia pasrah.
Kali ini., deraian air matanya semakin laju..
Namun, dia masih mampu mengawal.,
takut-takut kalau tangisannya itu di dengari oleh ahli keluarga yang lain..

Dia sendiri tidak tahu dimana silapnya sehingga Zue menyepikn diri..
Mengelak daripada berhubung dengannya..
Sudah banyak sms dihantar., namun Zue masih diam membisu..
Panggilan telefon oleh Yan juga tidak dilayan..
Sikap sambil lewa Zue terhadapnya menyebabkn Yan berteka-teki..,
"Adakah Zue sudah tiada hati terhadapku..??, Dimana silapku..??,
Apa yang telah aku lakukn sehingga Zue sanggup perlakukan aku sedemikian..??,
Inikah kesudahan kisah cinta kami..??", keluh Yan sendirian..

Soalan-soalan inilah yang sering kali bermain-main difikirannya..
"Jika benar aku sudah tidak diperlukan lagi.,
mengapa Zue tidak mahu berterus terang..??", sekali lagi fikiran Yan berteka-teki..

Tindakan Zue menyebabkannya betul-betul tidak keruan..
Kalau sudah memang hubungan ini sampai ke penghujung..
Biarlah kisah cinta ini bernoktah..
Janganlah dibiarkan tergantung dengan seribu persoalan..

Kerna setiap permulaan pasti ada pengakhiran..
Yan mahu hubungan cintanya ini diakhiri dengan baik tanpa ada perasaan benci dikemudian hari..
Ingat lagi saat bila hubungan cintanya diambang pengakhiran..
Yan tekad..jika Zue masih diam membisu dan menyepikn diri..
Biarlah dia yg mengalah..
Biarlah dia sendiri yang memutuskn hubungan ini..
Walaupun berat hati untuk melepaskan insan yang amat disayanginya.,
namun, demi kebaikan dan kebahagiaan Zue., dia rela..
Zue adalah segala-galanya bagi Yan..
Melihat Zue bahagia sudah cukup untuk membuat dirinya gembira..
Dengan hati yang berkecamuk., Yan menghantar sms kepada Zue..
Fikirnya., jika di telefon, sudah tentu Zue tidak akan menjawab panggilan tersebut..
Pedih hati Yan apabila menaip mesej untuk memutuskan hubungan tersebut..
Tapi., tiada apa lagi yang boleh dilakukan..
Hubungannya dengan Zue memang sudah tidak dapat diselamatkan lagi..
“Tak tidur lagi ke Yan..??”, teguran itu menghentikan lamunannya..
“Belum lagi mak..”, balas Yan ringkas..
“Tidur la..esok kan kerja..nanti lewat pula bangun”, tambah maknya lagi..
“Ye lah mak..orang tidur sekarang”, jawapan Yan itu menutup perbualan dengan maknya..

bersambung..


-ak xtau nk taip ape pasnih..kalo ade idea ak carry on.
kalo xde..ni lah penamatnye.haha..
-ssh btol nk memblog skang nih..tenet lemah lembap gle babasnye..
-harap, anda
² diluar sana sehat hendaknye..

Aku si penganggur jalanan..,,

19.9.09

Aku di kampung..


Alhamdulillah..,
smpi gak ak dan famili kt kg halaman..
grk kol 10:40 mlm smpi dlm kol 5:30 pg td..
cm bese.,perjlnn ak dipenuhi ngan pelbagai xtvt..
hampir 80% ms perjlnn ak abeskn ngan tdo.
ya.. tdo.t + i + d + o = tdo. haha..
ak sendri xtau knape..
asal naek kete, bas ngan keteapi.,
ak msti tdo..da mcm kne sumpahan la plak kn..
seb baek naek motor ak x tdo..
kalo x..hmm mau arwah..
ape pny tabiat tah.xbley pki btol..
tp smlm ak dpt gak berjage skejap..
mlm td pny la byk kenderaan nk blk kg..
berbondong² byknye..
ble kenderaan da byk..ape lg, jam le jwbnye..
seb baek ak x bwk roti..kalo x, mesti kenyang.hoho..
kat 1st tol da jam..aduhai..
tp sbb pki Touch N Go, kurang la skit jam nye..
so, gn la T&G ntok mengelak kesesakan..(ak xde dpt pape byrn pon ntok promote menatang ni k)..
rupe² yg wt jam ialah kenderaan yg nk ke Klantan..
simpang ke Bentong/Kuala Lipis tu jam trok gle babas..
berderet je kete brator..
seb baek ak ke Tganu..xde la jam..
ikot Lebuh Raya Pantai Timur jimat ms..
cume yg x best nye..hiway tu jln dia x rata..
berayun² je dok dlm kete.hmm..
singgah Petronas ntok sahor..
pastu sambung prjlnn..
spt bese ble da sambung perjlnn, ak pon sambung tdo.aha..
bgn²..da nk sampi da.
sbb td da tdo lame., skang ak x tdo lg..
ngah dok taip ntok entri nih..
seb baek kt kg coverage wimax chantek..
bley la ak memblog kn diri nih..
walopon kadang² tenet lemah lembap..(kalo lemah lembut ak bley trima lg..)
pape pon..sj je ak wt entri nih nk btau yg ak dan famili da slamat smpi ke kg..

p/s:
ak da x sabo nk mkn nasi impit +kuah kacang + rendang..(peberet)
pastu mkn nasi dagang lak..yg ni lg la..
menagkap abes..
(tiap² taon mak sedara ak wt)

sbb dlm mode raye..kaler tulisan ak kasi tukar la.(dia pon nk yg baru.haha..)
anda² diluar sane,hati² dijln raye..duet raye ntok ak jgn lupe..
ak tau korg sume terliur kn.ngaku je la.kekekeh..
jgn riso..ak akn mkn kn ntok korg di pagi raye nnti..
okeh.., challO..

Aku si penganggur jalanan..,,

17.9.09

Ukur jalan..


Ptg td ak p Jusco Wangsa Maju area umh ak..
ngan berbekalkn tulang 4 kerat nih., ak menapak la ke sane..
kalo ade motor kn bagus..haish~
tujuan ak p sbb nk carik baju raye., (da besar pjg pon nk baju raye..cait)
x tau knp..,
raye kali ni mcm hilang serinye..
kalo sblm
² ni, mesti ak da sebok carik baju n suar..
tp taun nih x..
raye da bakal tiba.. tp ak selai baju pon xde..
suar jgn cte la kn.. lg la xde.
baju melayu pki yg taun lepas nye..
nmpk baru lg.. (mn x nye, pki bp kali je..)
bgn pg td (pg ak adlh tghari).. ak plan nk carik baju selai 2.. (smbl
² tu bley cuci mata.haha..)

so dlm kol 3 lbey., ak grk p Jusco..
sampai je kt pintu msk..,
ak da nmpk pelbagai aneka "sotong kering"..
pahal la letak kt dpn pintu msk..
sorok la skit kalo jual benda tu.
xde sivik btol la..
ak meneruskn misi mencari baju..
mcm
² brand ak usha.. (ade less beb, tu yg usha sume tu)
tp satu pon x berkenan di hati..
pelik btol..asal skang ni design baju sume da melalut² eh..
tah pape tah.. designer da abes idea ke nk design..
x phm ak..
tp ade satu baju tu ak minat.. simple je designnye..
yg xbest nye baju tu brand Hush Puppies.. trus cancel niat ak nk bli..
stelah penat tawaf.. ak p la butik FOS..
*ak kalo kuar bli pakaian lbey ske g sorg²..
sbb ak amek mase yg lame ntok bli.. nk bli sesuatu tu mesti la yg kita btol² ske.
br puas ati kn..
lg satu, ak plng x ske kuar jln time cuti..
fuhh..serabot kepala sbb org rmi x ingt..
ak bkn bley tgk org rmi² nih..
ok smbng blk cte..

kt FOS ak minat kt satu baju ni.menarik wei.. siyes ak x tipu..
da la menarik ade 1/2 price lg..mg menangkap la..
tp baju tu ade terkoyak skit.. disbbkn ak btol² da berkenan.. ak bli gak.
ak ble da berkenan.., p la kedai laen pon..
ak tetap dtg blk kt kedai barang yg ak berkenan tu.. (x tau ni bad habit ke x)..
slesai bli baju n cuci mata (ehem²..).,
ak pon nk blk..
odw nk blk tetiba hati terdetik nk p KLCC.. (ngengade btol la ko ni hati..).,
nk xnk terpaksa la ikot. kalo x, merajok kang hati ni ha..
so ak pegi la KLCC.. (time nih da kol 5 lbey..)
rush gle ak carik baju..
carik pny carik.. jmpe pon selai baju lg..
brand SEED., ak pon bli. (sbb ade less 50%.kalo x, jgn harap ak nk bli.)
skang ni aku da ade 2 lai baju.haha..sonok gle babas..
ingt nk bli suar jeans selai..tp yg ak nk xde saiz lak..
nmpk gaye nye raye nih pki jeans taun lps nye..
hentam sajalah..org laki cm x bp kesah je.. dlm hal² camni..
sbb ms sgt mencumburui.,
ak pon kne la blk.. (da nk msk waktu berbuke..).
ms dlm train hati sonok sbb ade gak baju raye..hihik
smpi umh p solat n prepare ntuk berbuke pose.. ngeh3x..
insyaAllah esok, pas solat Jumaat.. ak ngan fmly akn bertolak ke kg.
sesape yg dok dekat Kuala Tganu tu., meh le singgah raye nnti..
huhu..
kpd korg yg akn pulang ke kg..,
hati² dijln raye..
ingt org yg tersayang k.
pandu cermat jiwa selamat..
smoge sume slamat la hendaknye..


p/s:
pas berbuke smpt usha blog..
blog ak nih cumel ke?? (rmi yg puji n ade yg x puas ati.haha..)
aisyehman.. xkn nk kne ubah kot..
kalo ak rs nk tukar blog ak nih, nnti aku tukar..
tahniah kt LUMUT sbb mng pertandingan zelo55. (duet raye RM50 tu beb..)
mmg cte dia terbaek la.. ak da tau dia bley mng..
(mntk² la dpt cheesy wedges free.hehe..)
.

Aku si penganggur jalanan..,,



16.9.09

..,,

seratus peratus (100%) bahasa melayu penuh dan baku..

orang kata..,

cinta itu buta,
ya..cinta itu buta.,
org kata..,
cinta sejati tidak memandang paras rupa,
benarkah apa yg diperkata..??.,
org kata..,
cinta sejati tidak memandang harta benda,
jika benar, bila akan ku temuinya.,


orang kata..,
cinta sejati lahir dari hati,
bagaimana jika hati telah mati..??.,
org kata..,
cinta sejati akan tersemat di hati,
jika benar, sgt bertuah sang pemilik diri.,
org kata..,
cinta sejati kekal abadi,
bagaimana jika ianya dikhianati..??.,
orang kata..,
cinta sejati sukar ditemui,
itu jika tiada yang mahu mencari.,
orang kata..,
cinta sejati sudah tiada lagi,
itu kata mereka yang sering kali dilukai.,


orang kata..,
cinta sejati penuh ranjau berliku,
itu dugaan dari Dia yang satu.,
orang kata..,
cinta sejati pasti ramai mengganggu,
untuk menguji pasangan supaya kekal bersatu.,
orang kata..,
cinta sejati memakan masa dan waktu,
supaya dapat mengenali pasangan terlebih dahulu.,


memang benar cinta itu buta,
ia lahir dari hati yang suci dan bukan dipaksa-paksa,
jika cinta berlandaskan paras rupa,
itu cinta yang tiada gunanya.,
jika cinta kerna harta benda,
itu cinta yang tiada bahagia.,
cinta tidak memerlukan paras rupa,
cukuplah sekadar baik budi bahasa serta beragama.,
cinta tidak memerlukan harta benda,
cukuplah sekadar memenuhi keperluan hidup kita.,
cinta tidak memerlukan pangkat dan kedudukan,
agar kita tidak mudah lupa daratan.,


kepadaNya tempat ku berdoa,
moga dikurnia cinta yang sejati,
ku sedar, diri ini hambaMu yang hina,
tapi ingin ku rasa nikmat hidup ini.


kurniakanlah aku cinta yang ikhlas olehMu,
temukanlah aku dengan si dia yang Engkau sayangi,
namun, jika tiada, ak redha akan ketentuanMu,
kerna Kau lebih tahu apa yang terbaik buat diri ini.


walau diri ku sering mengingkari dan memungkiri,
tetapi aku masih tetap berharap di hati,
semaikanlah rasa cintaku pada Mu, Rasul dan para Nabi,
kerna cinta itu cinta hakiki kekal abadi..

p/s:aku tak tahu tajuk apa yang sesuai..,
Aku si penganggur jalanan..,,

14.9.09

Salam Aidilfitri..

Salam..
di kesempatan ini..,
ak., En.Beskot..
ingin mengucapkn Salam Aidilfitri buat teman
² dan rakan² blogger..,
tidak dilupakn juga buat family, mak abah abg adik serta saudara mara..
jika ade slh dan silap serta terkasar bhs dlm bicara..,
Ku pohon seribu ampun dan maaf..,
dr hujung kaki sampai ke hujung rambut..
smoge Syawal yg dinanti.. dirai penuh ceria dan gembira..,

*ak ade wt kt raye ntok korg sume..,
*kad raye tuh ak rembat kt tenet..,
*pas da godek
².., jd la kad raye terBAEK!!..haha..,
*harap korg sume sudi terima kad raye ak tuh..,
*tq²..





p/s:
buat teman
² yg kini berada di perantauan..,
ak harap korg tidak bersedey atau berduka..(sj je wt ayat touching.huhu..),
sambut lah Aidilfitri dgn penoh keriangan walo dimana korg berada..
di sini..,ingin ku tujukn lagu raye khas buat anda yg di oversea sn..,
-Dari Jauh Ku Pohon Maaf (Sudirman)
-Kepulangan Yang Dinanti (Aman Shah)
-Ku Pohon Restu Ayah Bonda (Mamat)
*tiga lagu raye nih mmg bikin takat meleleh tahap maksimumnye..
-Lenggang Mak Limah (Aishah)
*ntok pengubat duka lara.hehe..

Salam Aidilfitri sume..

Aku si penganggur jalanan..,,

13.9.09

Pagi yang hening..


TELEDRAMA: PAGI YANG HENING..,
WATAK UTAMA: AK (EN.BESKOT) & PAK CIK M.
WATAK TAMBAHAN: MAK DAN ABAH AKU.
WATAK PIPIH: TEPON UMH YG LINE TM TUH.. (dikira watak gak ke..??).
TEMPAT KEJADIAN: UMH AK.
WAKTU KEJADIAN: LEBEY KURANG DLM KOL 8:15 PAGI TADI.
GENRE: SERAM.

Suatu pg yg
hening dan nyaman..(angin bertiup lembut..)
sedang ak khusyuk dibuai mimpi indah..
(kroohh..kroohh smbil air luir meleleh..haha)
tiba².. kring kringgg..kring kringgg..
agak lame ia berbunyi..
namun xde sesape pon yg angkat..
kerana panas tidak dilayan..
TEPON pon SOUND.."Woi budak!!angkat le tepon.ak da xde sore da nk menjerit nih.bkn ko sorg je yg pose..timbang rase la sikit..akai ada ka..??"


tersentak dgn jerkahan itu..,
ak bingkas bangun..

sambil menyedut lebihan air liurku yg meleleh..(slurrrppp..)<---yg nih metafora je k..
ak segera mendapatkn tepon tersebut..

terjadi dialog antara ak dan tepon..


Ak: "err..sori eh tepon..ngah dibuai mimpi.tu yg x sedar tu.jgn marah,t cepat tua",kata ku smbil berseloroh..
Tepon: "xpe..ak fhm.tp timbang rs la skit.perit tekak ak menjerit tau..da xde sore da nih..mlm kang ko blikn ak strepsils oren..",kate tepon kpd ak..
Tepon: "dah²..cepat jwb tepon nih",sambung tepon lg..
Ak: "okeh² sambil mengangguk kepala..(ak berkata dlm hati,cis..nk strepsils.demand gle..)
*perbualan ku dgn tepon terhenti disitu.mlm kang br sambong kot sbb dia nk pow strepsils..


tepon pon diangkat..,
Ak: helo Assalamualaikum..
Pak Cik M: Waalaikumsalam..ini En.Beskot ke??
Ak: ye sy..ade ape..??(skali lg ak berkata dlm hati,aik??cane pak cik ni knal ak..beliau da jd follower ak ke??haha..)
Pak Cik M: tahniah En.Beskot..,(xde la dia pngl beskot,dia pnggl name btol ak..huhu)..anda telah memenangi hadiah duet raye bernilai RM1000..
Ak: wow!!..yeehhaaa!!..eh,tp btol ke ni pak cik??tny ak spt tidak percaye..
Pak Cik M: mesti la x btol..sape yg senang² je nk bg duet raye RM1000..pak cik saje je nk wt lawak di pagi Ramadhan nih..terang pak cik tu sambil gelak jahat..(wakaka..)
Ak: cis..,bley plak nk wt lawak pg² nih.org nk tdo laa..(bentak ak di dlm ati..)
*okeh.., cukop la imaginasi melampau² nih..meh ak btau cte sbenar..


ni yg berlaku pg tadi..siyes.kali nih btol..
tepon pon diangkat..,time nih ak mamai tepok amai² lg..

Ak: helo Assalamualaikum..
Pak Cik M: Waalaikumsalam..,ni Wak Jais ke??
Ak: eh,bukan²..ni anak Wak Jais..
Pak Cik M: oo..abah mn??
Ak: ngan slambe ya ye..ak jwb,abah kije la pak cik..
Pak Cik M: oo..no hp abah ade x..??
Ak: oo..(ak oo blk), abah x bwk hp la pak cik..
Pak cik M: kalo cmtu,nnti btau abah, pak cik tepon..
Ak: okeh..,tp name pak cik sape??
Pak Cik M: name pak cik M*****i..(name pak cik ni terpaksa dirahsiakn..hehe)
Ak: nnti sy btau abah sy..
Pak Cik M: Assalamualaikum..,
Ak: Waalaikumsalam..
*perbualan ak ngan pak cik M pon tamat..
*abah ak asal dr Johor..,tu yg pnggl wak tu.bese la..jawerian katakn..haha,


ak pon berkira² nk ke tilam..
nk smbng tdo la.ape lg..
mimpi indah tu td..kaco spoil btol.haha..
br ak nk smbng mimpi indah tu..,


TIBA²..keteng..!!,
muncul persoalan di kepala ak..
hari ni kn hari Ahad,mn ade kije..
kalo dok Kedah, Tganu n Klantan ye la kije..,
sepantas kilat..(lbey kurang cm husain bolt la..) ak mendapatkn tepon ntok call abahku..
tut tut..tut tut..
helo Assalamualaikum..
Waalaikumsalam..,
skali mak ak yg angkat da..
"mak,abah mn??td kwn abah call",kataku kpd mak..
"kejap,bang..ni adik nk ckp ni..",kata mak kpd abahku..
"helo bah,td kwn abah call.pak cik M name dia..dia ckp ade hal mustahak..",kataku kpd abah..
"org ckp abah kije..,pastu org ckp nnti soh abah call dia..",tambah ku lg..
"kije..??(ayat terkejut)..abah lupa la abah letak no hp dia ktne..",kata abahku..
"aisyehman..camne nih bah..??",tny ku riso..
"xpe..,nnti kalo dia ade tepon btau abah..",kata abah..
"okeh..,",balas ku ringkas..
*perbualan ku ngan abah tamat..
*mak ngan abah dok kt umh abg..,tuh yg ak kne call dorg.,


prasaan berslh menyelubungi diri ku..
resah gelisah memikirkn kebongokan ku sebentar td..
kalo Pak Cik M x call lg cmne..
dgn pasrah..,ak p smbng tdo..haha..
ye la..bkn bley wt pape pon kn..
(mintak² la jumpe mimpi indah blk..kakaka..)

okeh..,cte TAMAT..

moral of da story;
-JANGAN JAWAB tepon kalo time tuh korg ngah MAMAI..(bkn mamai penulis blog tau..,)

Aku si penganggur jalanan..,,

[3 - 1]..


ntOk mereka
² yg kaki bOla.. (tgn bOla pOn bOley la.layankn aje..,)
peberet team bOla ak mng td.. (yabedabedu..!! yeehaa!!..smbil gelek², haha)
walOpOn maen 10 org sbb Paul SchOles kne red card.., tp still mng [3 - 1]..
gOl² di scOre oleh..,

Man United;
Ryan Giggs (25)
AnderssOn (41)
Wayne RoOney (78)

Spurs;
Jermain DefOe (1)

Okeh,tu je ak nk taip..
glOry
² Man United..,

Aku si penganggur jalanan..,,