Tentang Muzika Hari Ini!!

r.e.h.a.t.s.e.b.e.n.t.a.r

8.9.10

entri edisi aidilfitri..


salam..
smoge sume sihat sejahtera..

tanpa sedar, tinggal 2 hari lagi ntok Syawal menjelang tiba...hari kemenangan buat umat islam...setelah berpuasa menahan nafsu, lapar & dahaga pd bulan Ramadhan...kini tiba lah saat ntok meraikannya..smoge nikmat & berkat Ramadhan dpt kita rasai...dan andai dipanjangkn umor, bertemu la kita pd Ramadhan akan datang..



dan bagi aku...
Ramadhan & Syawal kali ini berbeza ngan sebelumnya...sbb kali ini aku sambut sbg seorg yg sudah bekerjaya...pertama kali aku bayar zakat fitrah sendri...terasa sedikit kelainan...pertama kali gak aku akan bg duet raya...tp kt dak2 kecik je la...yg da taraf layak kawen tu tak yah la ngengade nk pow...sbb permintaan anda akn direject sereject2 nye.hoho...



cuma...
raye kali ni aku tak sempat ntok beli baju melayu sbb terpaksa bekerja sampai nk dekat Syawal .ni kali pertama aku menyambut Ramadhan di Miri...mula2 rasa janggal sket...tp ble da lama2 br biasa...dan hari ini, pukul 1610 aku akn blk ke KL ntok sambut raye ngan keluarga...sonok bkn kepalang.ini mcm baru rase feeling sket nk sambut raye kn.ahaks...dan mlm ni juga aku akn trus bertolak ke Kuala Terengganu...jgn tny nape tak bli tiket trus ke KT.ni pon naseb baek ade tiket blk KL, kalo tak mmg beraye kt Miri la jwbnye...time tu kompem air mata da betakung.lagi2 ble dengar takbir raye.siyes hati sayu gle...



baru kne pegi Miri da rase mcm2...kalo kne pegi luar negara tak tau la cane kn...jd aku sgt tabik pd mereka2 yg merantau demi mencari ilmu dan rezeki...sian kn korg raye jaoh2.huhu..jgn tacing leklek...gurau je.tp skang nih kalo tgk, raye kt perantauan pon da mcm raye kt tanah air sendri sbb ade sambutan antara mereka yg menyambut Syawal walopon tak semeriah di tanah air sendri...tp still dpt jd pengubat rindu.kn kn??..kompem btol nye la...



eh eh...
terpanjang lak taip...maaf.aku dlm usaha membiasakn dri ntok kembali menulis...cume ada ketika takde idea yg dtg...tu yg aku mcm tak aktif...ngah cari tune ntok asah balik pena yg dah lama tumpul.aha..ayat tak bley blah.skema gaban gle...



pemegian Ramadhan ditangisi,
kedatangan Syawal dirai,


di kesempatan ini..
aku ingin memohon beribu ampun & maaf..
atas kesilapan & kesalahan yg lalu..
samada dilakukn secara sengaja atau tak..
Salam Aidilfitri...

dengan ingatan tulus ikhlas..,,
Aku & keluarga..

7 comments:

::[si putihpurple]:: said...

fuhlahmak!!
ayat mmg xbleh blahh..
ko raye kt tganu eh taun ni? tlg salam mintak ampun kt mak ayah aku eh..huhu~

aku mintak maap gak weh salah silap aku..terkasar bhasa bergurau senda secara extreme..hehe..moge mendapat kberkatan dan kredhaan Allah..

MOFASAD said...

selamat hari raya geng

fndrocka said...

dah bekerjaya maksudnya dah bergaji..boleh dah hulur duit raya ye dak

wong ah ian said...

selamat naik kapal..

green said...

di kesempatan ini, aku pun nak ucap selamat hr raya, maaf zahir n batin..
lama tak dtg blog ni..

mamai said...

selamat hari raya beskot jgn makan bikut raya banyak sangat yer

maira said...

Selamat Hari Raya beskot..~