Tentang Muzika Hari Ini!!

r.e.h.a.t.s.e.b.e.n.t.a.r

18.11.09

titik


aku sering kali mendengar.,

hidup ini ibarat roda.,
ada kalanya kita di atas.,
ada kalanya kita dibawah.,
aku sangat setuju tentang itu.,
perihal hidup memang begini.,
tak selamanya kita di atas.,
tak selamanya kita di bawah.,
andai masih di bawah.,
janganlah cepat mengalah.,
andai masih di atas.,
janganlah cepat puas.,
jatuh bangun asam garam kehidupan.,
suka duka mewarnai ruang kegelapan.,
hidup ini sangat indah untuk dinikmati.,
masih banyak yang perlu diterokai.,
kejatuhan bukanlah pengakhiran.,
sebaliknya ia suatu permulaan.,
permulaan sebuah kisah baru.,
yang menjadi penentu hala tuju..


* aku yakin, semua pernah mengalami kejatuhan.,
kejatuhan yang berbeza tapi cara mengatasinya mungkin sama..
* memang aku tak pernah alami kejatuhan semacam kamu semua..
dan aku tak ingin merasainya.,
* namun andai itu sudah ditakdirkan, aku terima seadanya.,
ye..memang aku hanya pandai berkata kata..
* tapi kata kata mungkin dapat memberikan semangat.,
untuk membuatkan kita sentiasa beringat..
* saat terjatuh bukanlah lambang berakhirnya hidup kita.,
tidak bangun apabila terjatuh itu lah penamat cerita..




setiap permulaan pasti ada pengakhiran..
da lame x maen hujan..
rindu rasenye..

Aku si penganggur jalanan..,,

titik

34 comments:

seroja jingga said...

first

seroja jingga said...

hehheehe
cam bangkai perangai.best ke jadi first!

akak suka ni
akak dah puas alami kejatuhan.
terhantuk kepala.tak siapa merawat luka
hanya diri dan sekeping hati..
doa pada Nya yang tak putus2..
alhamdulillah..segalanya berakhir..

tapi satu..kenangan itu.
tak mungkin berlalu

imHepPie said...

3rd laaa..

eh pas maen ujan kang mandi demam laks nanti..hohh apsal aku caring sgt neh ahaks!

::[si putihpurple]:: said...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ko phm kan ape aku nk smpaikn??

lalalala~ [0.0]

Aku Beskot™ said...

]]+>kak jingga:
agagaga..
akak pon da tersampuk.hehe..
btol kak..
ni la namenye kehidupan..
yup..
kenagan xkn berlalu..


]]+>imheppie:
tahniah!!..
ko kira 2nd la.haha..
wah..caring gle.
terharu.hikhik..


]]+>puteh:
eleh..
ak phm la..
ko tulis beskot cool dan kacak.
bkn ssh pon nk bc..
wakaka..

Razman said...

kalau jatuh dpn org ramai,
nak bangun malu, aku tros je meniarap hga org blah sume, xpe kan? ke dh tamat gak?haha

Aku Beskot™ said...

]]+>razman:
kakaka..
pangai ko mmg selebet..
kalo cmtu situasinye..
rsnye x tamat lg..
haha..bongek!!

Anonymous said...

.beskot.
.beskot.

.dd. baru smpai umah, payung dalam bonet keter.. bsah kuyup heee!! best men ujan depan umah.

mommy dah menjerit takut .dd. demam.

teater Natrah,, .dd. pegi satu hari dengan abg .ib. jugak, tapi dia duduk kat stalls. tiket dah abes kot.. len kali eh kita pegi sekali.

esok ada alasan xyah pegi kelas.. kekeke.. [alasan kukuh: DEMAM]

"jatuh bangun dalam kehidupan itu adalah lumrah"

tadi singgah BIG APPLE beli donut 6 pieces.. nah amek, .dd. 3, .beskot. 3 ok..

daaaa

jalak lenteng said...

aku ade pengalaman tesembam atau tejatuh du khalyak ramai..jatuh telangkup ke belakang..dihadapan KFC dan Klinik di perlis..kedengaran kat dalam klinik gelak tawa bedekah2..aku tak nampak..sebab tinted..


ape aku buat?


bangun balek mcm biasa walau pun kawan2 aku yang nampak berpura-pura tak knal sebab takut malu..

sebab..bila jatuh..sakit tetap ada..tapi kau pasti bangun jika kau nak teruskan perjalanan..kalau tak?

::[si putihpurple]:: said...

erk~
kah kah kah kah..






uuppss~

TERgelak plak...


lariiiiiiiiiii~

oranglidi said...

wuhuuu!! sajak ke ni?

lu penah maen titik x? yang kat buku matematik.

«♪Ruff♪» said...

penah alami kejatuhan yg sgt meninggalkan kesan yg mendalam kat diri aku...dan mase tuh jugak aku nmpak siapa sebenarnya kawan dan lawan aku.....

p/s: bru pas mandi ujan..ase cm nk demam plak..ngeee

pakcik kordi said...

klu asyik lepak kt atas tk best jgk waks kan...tk rare lgsung...ada masa kita kena ke bwh jgk...hmm..tul tk?turun,naik,turun naik turun ,naik..turunn...naik8000xx...heheh....

Aku Beskot™ said...

]]+>.dd.:
ye ke.bagos la..
adeh.maen ujan lak dia.
demam nnti.aha..

oo..minat teater la ni ye.
nnti nk ikot.hehe..

oo..nk ponteng klas eh.kasi tau ibu dd la.agagaga..
wah..donut lak.best².
hikhik..


]]+>jalak:
kakaka..
ko mmg men.
ak x tau pesal.
time kt u,mesti ko org yg slalu wt hal.
hakhaks..btol².
kne bgn kalo nk troskn perjlnan..


]]+>puteh:
sonok puteh dgr cte jalak..
kekekeh..

sI tEDI said...

bila jatuh kena cepat bangun..
taku nanti lambat..

jadi lumpuh dah tak boleh bangun terus.. :)

Aku Beskot™ said...

]]+>oranglidi:
haha..
wa pon x tau ni sajak ke ape.
tu xtvt wajib ms skola dlu..
ade pggl titik,empire ngan kepong..
best gle.ahaks..


]]+>ruff:
time dugaan dtg menimpa..
time tu kne bley nmpk sape kwn sape lwn..

wah..ko pon maen hujan gak.
haha..


]]+>pakcik kordi:
btol tu pkcik kordi..
x mencabar kalo sentiase di atas..
pasti akn naek turun..
byknye naek.agagaga..


]]+>si tedi:
aha..
btol².kne cpt bgn..
smpi lumpuh??ye gak kn.hehe

Anonymous said...

.titik. paling awal dalam setiap langkah kehidupan itu adalah ikhlas dan sabar

dan..

.titik. paling akhir dalam jatuh dan dalam bangun kehidupan itu adalah "tawakallullah"

dalam bangun terus mara
dalam jatuh harus bangun semula

wallahualam :))

cinta lea ixora said...

beskot nie teramat la suke bermadah but i like...! hehe...
lea pon penah jatuh jugak...
jatuh tangga then jatuh tersepak tepi longkang and depan laki lak tu.. what the fish la kan...
ilang kemachoan..eh silap..keayuan...
hehehe....oke2... seyes2..

hm..psl ape jatuh ni ek? cinta kea study?
dua2 lea pnh rase...
paling sakit psl cinta...
yg tu kaw2 nngs...
tp kalo bab study xnngs pon wpn jth kaw2...
sket lg nk kena dismis..
huhu...

ala beskot... cool2 ok...
setiap kehidupan cmtu la...
ade time sng n ssh.. time jatuh dan bangun...
so fikir2kan dan slamat bangun balik ;)

~~erkkk..pnjg lak..hihi~~

yoro okino said...

aku selalu gak laa..
keciwa..jatuh..tersungkur...n then sedih japp..perit rasa..lepas tu nak ke xnak kena keep tyring..hidup kena terus..
beljar dri sume tu..

Hisham said...

stiap yg jatuh psti bngun..dan stiap yg jth psti bngun...tp jgn x bgn2...hehe

jalak lenteng said...

kau ni bermadah pujangga ajer..ape kes nih..ni mesti ade ape2 nih..4 tahun aku knal ngkau..sikit madah pn tak penah ko tulis kat nota2..buku2..ni ape citer nih..kang aku..haaaa..cuak ngko..panas jek..agagaga

lea said...

kejatuhan mengajar kite utk membaiki diri kite kan

Fatt Chin Choy said...

kadang2 kita diuji benda yg kita paling lemah... walaupun kita rasa dah sedia dengan ujian tp kita tetap tak mampu

sedialah

mamai said...

kalau nak berjalan kita mesti berlajar jatuh dahulu baru ada kesempurnaan jalan kita

|arieza| said...

rindu jugak nk mandi hujan :(

Koyuki said...

jangan anggap kejatuhan tu satu musibah yg meruntuhkan diri kita..

kejatuhan boleh dilantun kembali menjadi satu kebangkitan..

Dilala said...

tp kalau jatuh tempat yg sama 2 kali itu dipanggil ape???

~pendekgemukbertompok.~ said...

ek eh..skali imbas ingatkan saya dah terbuat entri yg same..heehe..tapi hidup memang macam roda!

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

ko ni same cam niniteddy~~ suka maen ujan
t demam lor

joegrimjow said...

baru ak pasan entry ko sejak 2 menjak ni cam gini
patut la pakcik ahfat minat
kekeke

kawen pon camtu jugak
cam roda
alaa
semua roda la
huhu

yg pntg??
kerjasama¬!

Afzainizam said...

salam dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

Bagai ombak yang menghujam pesisir...
bagai angin yang melontarkan nafasnya...
bagai awan yang merangkak pasti...
bagai daun yang melambaikan hijaunya...
bagai puisi yang menyiratkan sejuta makna...
bagai roda yang terus berputar...
bagai hidup yang harus dijalani...
Kini aku yang berdiri...
Menatap dunia...

ade kala naik dan ade kala turun biasalah... beb

mier@merr said...

stended r tu...
kite xlemah kalau kite jatuh..
tapi kita adalah lemah kalau jth tp tak cuba utk bangun blk...

beskot...beskot.. jom main ujan...
cam cite industan lak..hehe

jane said...

aku syorkan tgk ni
"gajini"

sure nangis...sila carik tuh beskotttttt

paTonG kerTaS said...

nak lari2 dalam hujan.